Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An international perspective in physical education and professional preparation in adapted physical education and adapted physical activity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F17%3A73577753" target="_blank" >RIV/61989592:15510/17:73577753 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An international perspective in physical education and professional preparation in adapted physical education and adapted physical activity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter describes the status of teacher and professional preparation in adapted physical activity (APA) in some countries around the world. Countries are quite diverse with regard to provisions in education, especially when they relate to diversity and disability. Given their size and political situations, some countries show an obscure and paradoxical educational development and civil rights reality. Due to economic burden, prevalence of the medical model of disability, segregation policies, and cultural beliefs, many societies continue to institutionalize individuals with disability. Awareness of such reality may help physical educators to expand their critical thinking, advocacy skills, as well as broadening professional competences in the APA field that effectively contribute to a diverse audience in unique cultural settings.

  • Název v anglickém jazyce

    An international perspective in physical education and professional preparation in adapted physical education and adapted physical activity

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter describes the status of teacher and professional preparation in adapted physical activity (APA) in some countries around the world. Countries are quite diverse with regard to provisions in education, especially when they relate to diversity and disability. Given their size and political situations, some countries show an obscure and paradoxical educational development and civil rights reality. Due to economic burden, prevalence of the medical model of disability, segregation policies, and cultural beliefs, many societies continue to institutionalize individuals with disability. Awareness of such reality may help physical educators to expand their critical thinking, advocacy skills, as well as broadening professional competences in the APA field that effectively contribute to a diverse audience in unique cultural settings.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Routledge Handbook of Physical Education Pedagogies

  • ISBN

    978-1-138-82099-9

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    241-261

  • Počet stran knihy

    664

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Kód UT WoS kapitoly

    000403819000021