Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F17%3A73586642" target="_blank" >RIV/61989592:15510/17:73586642 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015" target="_blank" >10.5507/tk.2015.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Východiska: Předkládaný příspěvek se snaží navázat na systematické zkoumání postojů učitelů, studentů tělesné výchovy a intaktních žáků na základních školách ve vztahu k integrované tělesné výchově (TV) v České republice prováděných od 90. let minulého století na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci (FTK UP). Cíl: Sumarizovat charakteristiky dotazovacích instrumentů zabývajících se zjišťováním postojů ve vztahu k integrované TV. Dále prezentovat výsledky s užitím verifikovaných dotazovacích instrumentů zpracovaných v závě- rečných kvalifikačních (bakalářských a magisterských) pracích na FTK UP. Na závěr pak výsledky interpretovat a komparovat s doporučením pro užití v praxi. Metodika: Pro sběr dat byla užita analýza dokumentů, konkrétně analýza bakalářských a magisterských závěrečných prací absolventů FTK UP. V práci musela být využita postojová škála PEATH, ATIPDPE, nebo dotazník CAIPE-CZ. Kvalifikační práce byly vyhledávány v elektronickém katalogu Knihovny Univerzity Palackého v Olomouci v dubnu 2014 za využití šesti klíčových slov – integrace, tělesná výchova, postoje, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. Výsledky: Daným požadavkům vyhovovalo celkem 20 závěrečných kvalifikačních prací (16 magisterských a 4 bakalářské). Postojovou škálu ATIPDPE aplikovalo 7 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 5 magisterských), dotazník CAIPE-CZ 10 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 8 magisterských) a postojovou škálu PEATH pak 3 magisterské práce. Závěry: Přehledová studie významně podpořila kontaktní teorii – názory či postoje je možné ovlivňovat pouze v kontaktu s reálnou situací.

  • Název v anglickém jazyce

    Interrogation techniques focused on perceptions of inclusion in physical education (review study)

  • Popis výsledku anglicky

    Background: The purpose of this article is to build on the systematic exploration of the attitudes of teachers, students of physical education and intact pupils toward inclusion process at primary schools in Czech. These studies were conducted at Faculty of Physical Culture in Olomouc since the 90s of the 20th century. Objective: Summarization of the characteristics of the questionnaires which find attitudes in relation toward inclusion in physical education. Description of results of bachelor and master theses which were conducted on Faculty of Physical Culture. Methods: Analysis of document (bachelor and master theses of students of Faculty of Physical Culture) was used for data collection. All thesis in which was worked with attitude scales PEATH, ATIPDPE or CAIPE-CZ were included to the study. Thesis were found in the electronic catalogues of the Library of Palacký University in Olomouc on April 2014. We used six keywords – integration, physical education, attitudes, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. Results: We included 20 theses to the study (4 bachelors and 16 masters). ATIPDPE scale was administered in 7 theses (2 bachelors and 5 masters), CAIPE-CZ was administered in 10 theses (2 bachelor and 8 master), PEATH scale was administered in 3 master theses. Conclusions: This review study supported the contact theory, which says that opinions or attitudes could be influenced only in contact with the real situation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    3-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus