Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F17%3A73586642" target="_blank" >RIV/61989592:15510/17:73586642 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015" target="_blank" >10.5507/tk.2015.015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie)
Popis výsledku v původním jazyce
Východiska: Předkládaný příspěvek se snaží navázat na systematické zkoumání postojů učitelů, studentů tělesné výchovy a intaktních žáků na základních školách ve vztahu k integrované tělesné výchově (TV) v České republice prováděných od 90. let minulého století na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci (FTK UP). Cíl: Sumarizovat charakteristiky dotazovacích instrumentů zabývajících se zjišťováním postojů ve vztahu k integrované TV. Dále prezentovat výsledky s užitím verifikovaných dotazovacích instrumentů zpracovaných v závě- rečných kvalifikačních (bakalářských a magisterských) pracích na FTK UP. Na závěr pak výsledky interpretovat a komparovat s doporučením pro užití v praxi. Metodika: Pro sběr dat byla užita analýza dokumentů, konkrétně analýza bakalářských a magisterských závěrečných prací absolventů FTK UP. V práci musela být využita postojová škála PEATH, ATIPDPE, nebo dotazník CAIPE-CZ. Kvalifikační práce byly vyhledávány v elektronickém katalogu Knihovny Univerzity Palackého v Olomouci v dubnu 2014 za využití šesti klíčových slov – integrace, tělesná výchova, postoje, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. Výsledky: Daným požadavkům vyhovovalo celkem 20 závěrečných kvalifikačních prací (16 magisterských a 4 bakalářské). Postojovou škálu ATIPDPE aplikovalo 7 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 5 magisterských), dotazník CAIPE-CZ 10 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 8 magisterských) a postojovou škálu PEATH pak 3 magisterské práce. Závěry: Přehledová studie významně podpořila kontaktní teorii – názory či postoje je možné ovlivňovat pouze v kontaktu s reálnou situací.
Název v anglickém jazyce
Interrogation techniques focused on perceptions of inclusion in physical education (review study)
Popis výsledku anglicky
Background: The purpose of this article is to build on the systematic exploration of the attitudes of teachers, students of physical education and intact pupils toward inclusion process at primary schools in Czech. These studies were conducted at Faculty of Physical Culture in Olomouc since the 90s of the 20th century. Objective: Summarization of the characteristics of the questionnaires which find attitudes in relation toward inclusion in physical education. Description of results of bachelor and master theses which were conducted on Faculty of Physical Culture. Methods: Analysis of document (bachelor and master theses of students of Faculty of Physical Culture) was used for data collection. All thesis in which was worked with attitude scales PEATH, ATIPDPE or CAIPE-CZ were included to the study. Thesis were found in the electronic catalogues of the Library of Palacký University in Olomouc on April 2014. We used six keywords – integration, physical education, attitudes, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. Results: We included 20 theses to the study (4 bachelors and 16 masters). ATIPDPE scale was administered in 7 theses (2 bachelors and 5 masters), CAIPE-CZ was administered in 10 theses (2 bachelor and 8 master), PEATH scale was administered in 3 master theses. Conclusions: This review study supported the contact theory, which says that opinions or attitudes could be influenced only in contact with the real situation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
40
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
3-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—