Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-evaluation of physical literacy by pupils from lower an upper secondary schools: A pilot study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F18%3A73588539" target="_blank" >RIV/61989592:15510/18:73588539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-evaluation of physical literacy by pupils from lower an upper secondary schools: A pilot study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to compare the level of PL self-evaluation among three groups of pupils. We used Czech version of Canadian PLAYself tool. The questionnaire was distributed into the elementary schools (n=222), three grammar schools (n=120), and into one practical school (n=86). Differences regarding the type of school were analysed. Practical school pupils had problem with PA on ice (52.3% stated ‘not so good’/’never tried’). Surprisingly, PL self-description was very high in practical school pupils. We assume that these children possess unrealistically high self-confidence. No differences were found between schools. Over 64% of all pupils stated that ‘their fitness is good enough to let them do all the activities they choose’. Quarter of elementary and grammar school pupils recorded low level of PL. For enhancement of PL we recommend in PE to eliminate as many obstacles as possible, encourage pupils, use positive reinforcement for good behaviour and participation in PA.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-evaluation of physical literacy by pupils from lower an upper secondary schools: A pilot study

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to compare the level of PL self-evaluation among three groups of pupils. We used Czech version of Canadian PLAYself tool. The questionnaire was distributed into the elementary schools (n=222), three grammar schools (n=120), and into one practical school (n=86). Differences regarding the type of school were analysed. Practical school pupils had problem with PA on ice (52.3% stated ‘not so good’/’never tried’). Surprisingly, PL self-description was very high in practical school pupils. We assume that these children possess unrealistically high self-confidence. No differences were found between schools. Over 64% of all pupils stated that ‘their fitness is good enough to let them do all the activities they choose’. Quarter of elementary and grammar school pupils recorded low level of PL. For enhancement of PL we recommend in PE to eliminate as many obstacles as possible, encourage pupils, use positive reinforcement for good behaviour and participation in PA.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Changes in childhood and adolescence: Current challenges for physical education

  • ISBN

    978-3-8325-4697-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    376-383

  • Název nakladatele

    Logos

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Luxembourg

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku