Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development and validation of revised inclusive physical education self-efficacy questionnaire for Czech physical education majors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F18%3A73589906" target="_blank" >RIV/61989592:15510/18:73589906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2018.1451562?scroll=top&needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2018.1451562?scroll=top&needAccess=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13603116.2018.1451562" target="_blank" >10.1080/13603116.2018.1451562</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The development and validation of revised inclusive physical education self-efficacy questionnaire for Czech physical education majors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to translate and validate the revised inclusive physical education self-efficacy questionnaire SE-PETE-R in the Czech language. SE-PETE-R measures the self-efficacy of PE teacher education majors towards including students with intellectual disabilities (IDs), physical disabilities (PDs) and visual impairments (VIs) in PE frameworks. The English version of the questionnaire was translated into Czech, followed by verification by the back-translation procedure. Expert evaluation and confirmatory factor analysis (CFS) served as the basis for establishing validity of the Czech SE-PETE-R questionnaire. CFA performed for each subscale confirmed two factors (F1 peers’ instruction, F2 staying on task) in the ID scale, three factors (F1 specific adaptations, F2 peers’ instruction, F3 safety) in the PD scale and two factors (F1 specific adaptations, F2 peers’ instruction) in the VI scale.

  • Název v anglickém jazyce

    The development and validation of revised inclusive physical education self-efficacy questionnaire for Czech physical education majors

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to translate and validate the revised inclusive physical education self-efficacy questionnaire SE-PETE-R in the Czech language. SE-PETE-R measures the self-efficacy of PE teacher education majors towards including students with intellectual disabilities (IDs), physical disabilities (PDs) and visual impairments (VIs) in PE frameworks. The English version of the questionnaire was translated into Czech, followed by verification by the back-translation procedure. Expert evaluation and confirmatory factor analysis (CFS) served as the basis for establishing validity of the Czech SE-PETE-R questionnaire. CFA performed for each subscale confirmed two factors (F1 peers’ instruction, F2 staying on task) in the ID scale, three factors (F1 specific adaptations, F2 peers’ instruction, F3 safety) in the PD scale and two factors (F1 specific adaptations, F2 peers’ instruction) in the VI scale.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Inclusive Education

  • ISSN

    1464-5173

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21. 3. 2018

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

    000505117500006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044210476