Does Alvarez truly need only the brave and the strong? Jaroslav Foglar and experiential education for boys in Bohemia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F20%3A73601295" target="_blank" >RIV/61989592:15510/20:73601295 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/eprint/HUJVCIENTRQDPS8PMFIA/full?target=10.1080/0046760X.2020.1739761" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/eprint/HUJVCIENTRQDPS8PMFIA/full?target=10.1080/0046760X.2020.1739761</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/0046760X.2020.1739761" target="_blank" >10.1080/0046760X.2020.1739761</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Does Alvarez truly need only the brave and the strong? Jaroslav Foglar and experiential education for boys in Bohemia
Popis výsledku v původním jazyce
The paper utilises the method of hermeneutic interpretation to examine the sense and meaning of Jaroslav Foglar’s first and most famous long-term stage game and its motto ‘Alvarez needs only the brave and the strong!’. The historical impact (nearly 80 years since the game was introduced) and the motivational, programmatic and ethical elements of the texts and educational instructions by Jaroslav Foglar can be contrasted with contemporary society’s focus on security and safety. Pedagogic concepts that embrace a certain degree of risk and danger (outdoor education, experiential pedagogy) and their theoretical models (comfort zone) stem from the pedagogic concepts of Jaroslav Foglar’s literary and educational work.
Název v anglickém jazyce
Does Alvarez truly need only the brave and the strong? Jaroslav Foglar and experiential education for boys in Bohemia
Popis výsledku anglicky
The paper utilises the method of hermeneutic interpretation to examine the sense and meaning of Jaroslav Foglar’s first and most famous long-term stage game and its motto ‘Alvarez needs only the brave and the strong!’. The historical impact (nearly 80 years since the game was introduced) and the motivational, programmatic and ethical elements of the texts and educational instructions by Jaroslav Foglar can be contrasted with contemporary society’s focus on security and safety. Pedagogic concepts that embrace a certain degree of risk and danger (outdoor education, experiential pedagogy) and their theoretical models (comfort zone) stem from the pedagogic concepts of Jaroslav Foglar’s literary and educational work.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-19311S" target="_blank" >GA16-19311S: Modely tělesně zakotvené zkušenosti v teoretických základech zážitkové pedagogiky a jejích kinantropologických souvislostí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
History of Education
ISSN
0046-760X
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
856-869
Kód UT WoS článku
000549538500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85087502252