Výchova ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím idejí (návodů) Jaroslava Foglara
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00011024" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00011024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím idejí (návodů) Jaroslava Foglara
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá odkazem spisovatele a vychovatele Jaroslava Foglara, od jehož narození uplynulo v roce 2007 sto let. Stručně rekapituluje pedagogický potenciál jeho díla a představuje jej jako typického představitele výchovy prožitkem, jehož hry, návody a inspirace jsou ve výchovné praxi často využívány. Výzvou pro teoretiky zážitkové pedagogiky však zůstává hlubší pedagogická reflexe jeho činnosti i knih. Po připomenutí výsledků sond zjišťujících mimořádně vysokou čtenářskou oblibu bez ohledu na společenské uspořádání a historické proměny zdůrazňuje motivy z jeho díla, jež se zabývají především rozvojem fyzické zdatnosti v podobě soutěží a výzev. Silný motivační potenciál návodné literatury je prokázán (byť nikoliv ve statisticky významné míře) išetřením vztahu četby foglarovek a reálně vykonávané pohybové aktivity.
Název v anglickém jazyce
Healthy lifestyle education by means of Jaroslav Foglar's ideas
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the heritage of Jaroslav Foglar, writer and educator, since whose birthday one hundred years has passed in 2007. It is recapitulating briefly a pedagogical potential of his literally work and presenting him as a typical representative of experiential education, whose games, instructions and inspiration are often utilized in educational practice. However, the challenge for theoretics of experiential education remains a deeper pedagogic reflection of his activities as well as books.Having reminder results of public inquiries finding an exceptionally high readers- popularity regardless a social order and historical changes, it put the stress on the motifs from his literary work that deal especially with development of physical ability in the form of competitions and challenges. A strong motivational potention of instructive literature is proved (although not at a statistically significant extent) even by research of relationship of reading of Foglar's books and real
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—