Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Unsafe safety: the essence of challenge and experiential education as implicit religion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F22%3A73607947" target="_blank" >RIV/61989592:15510/22:73607947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14729679.2020.1863824?scroll=top&needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14729679.2020.1863824?scroll=top&needAccess=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14729679.2020.1863824" target="_blank" >10.1080/14729679.2020.1863824</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Unsafe safety: the essence of challenge and experiential education as implicit religion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper I argue that every learning situation may be based on an implicitly religious essence. It may be visible in experiential education, which utilizes challenge, adventure, and other unsafe situations intentionally and purposely. According to Rudolf Otto, the sacred as well as religion is characterized by awe and trembling (mysterium tremendum et fascinans). Whenever I want to learn anything new, I enter into uncertainty. Just as a comfort zone, safety, and security are valid for high-risk situations or extreme sports, they are also legitimate for any learning situation.

  • Název v anglickém jazyce

    Unsafe safety: the essence of challenge and experiential education as implicit religion

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper I argue that every learning situation may be based on an implicitly religious essence. It may be visible in experiential education, which utilizes challenge, adventure, and other unsafe situations intentionally and purposely. According to Rudolf Otto, the sacred as well as religion is characterized by awe and trembling (mysterium tremendum et fascinans). Whenever I want to learn anything new, I enter into uncertainty. Just as a comfort zone, safety, and security are valid for high-risk situations or extreme sports, they are also legitimate for any learning situation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Adventure Education and Outdoor Learning

  • ISSN

    1472-9679

  • e-ISSN

    1754-0402

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    66-76

  • Kód UT WoS článku

    000601024900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85097922697