Unsafe safety: the essence of challenge and experiential education as implicit religion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F22%3A73607947" target="_blank" >RIV/61989592:15510/22:73607947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14729679.2020.1863824?scroll=top&needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14729679.2020.1863824?scroll=top&needAccess=true</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/14729679.2020.1863824" target="_blank" >10.1080/14729679.2020.1863824</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Unsafe safety: the essence of challenge and experiential education as implicit religion
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper I argue that every learning situation may be based on an implicitly religious essence. It may be visible in experiential education, which utilizes challenge, adventure, and other unsafe situations intentionally and purposely. According to Rudolf Otto, the sacred as well as religion is characterized by awe and trembling (mysterium tremendum et fascinans). Whenever I want to learn anything new, I enter into uncertainty. Just as a comfort zone, safety, and security are valid for high-risk situations or extreme sports, they are also legitimate for any learning situation.
Název v anglickém jazyce
Unsafe safety: the essence of challenge and experiential education as implicit religion
Popis výsledku anglicky
In this paper I argue that every learning situation may be based on an implicitly religious essence. It may be visible in experiential education, which utilizes challenge, adventure, and other unsafe situations intentionally and purposely. According to Rudolf Otto, the sacred as well as religion is characterized by awe and trembling (mysterium tremendum et fascinans). Whenever I want to learn anything new, I enter into uncertainty. Just as a comfort zone, safety, and security are valid for high-risk situations or extreme sports, they are also legitimate for any learning situation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning
ISSN
1472-9679
e-ISSN
1754-0402
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
66-76
Kód UT WoS článku
000601024900001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85097922697