Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi hercem: úvaha o významu jazykové výuky a výchovy v rámci herecké výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F17%3A00000007" target="_blank" >RIV/62156462:54530/17:00000007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi hercem: úvaha o významu jazykové výuky a výchovy v rámci herecké výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Autor se věnuje významu jazykové výuky a výchovy. Vychází z předpokladu, že herecká performance je komunikační performance, tedy komplexní jazykový výkon v nejširším významu slova. Ve vztahu k teorii Josefa Karlíka autor upozorňuje na společné vlastnosti hereckého a jazykového projevu na základě hebrejské, biblické tradice tvůrčího slova. Herectví tak lze pojímat jako velmi komplexní akt překladu. Jazyková výuka a výchova je tedy nezbytnou integrální součástí herecké výchovy a měla by být obsažena v komplexním humanistickém vzdělávání na institucích vyššího stupně vzdělávání. Autor na závěr reflektuje význam vzdělávání, nebo lépe ztrátu humanistických ideálů vzdělávání v současné společnosti.
Název v anglickém jazyce
The Number of Languages You Know Is the Number of Times You Are an Actor: The Importance of Language Education in Actor's Training
Popis výsledku anglicky
The author of the paper deals with the importance of language teaching and education, sometimes underestimated. Proceeding from the assumption that an actor's performance is a communicative performance, i.e. complex language performance in the widest sense of the word. Referring to Pofessor Josef Karlík's approach to language teaching, the author points out common features of language and acting performances on the basis of an old Hebraic, or rather the biblical concept of the creative word. He arrives at the conclusion that the acting performance can be perceived as very complex act of translating. Thus he concludes that it is necessary to approach language teaching and education as an integral part of acting education, which should be included in complex humanist education at institutes of higher education. The author continues with a short reflection about the importance of education, or rather about the loss of the humanist ideals of educations in contemporary society.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Tendence v současném herectví a herecké pedagogice
ISBN
9788074601286
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
72-79
Název nakladatele
Janáčkova akademie múzických umění
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—