Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi hercem: úvaha o významu jazykové výuky a výchovy v rámci herecké výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F17%3A00000007" target="_blank" >RIV/62156462:54530/17:00000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi hercem: úvaha o významu jazykové výuky a výchovy v rámci herecké výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor se věnuje významu jazykové výuky a výchovy. Vychází z předpokladu, že herecká performance je komunikační performance, tedy komplexní jazykový výkon v nejširším významu slova. Ve vztahu k teorii Josefa Karlíka autor upozorňuje na společné vlastnosti hereckého a jazykového projevu na základě hebrejské, biblické tradice tvůrčího slova. Herectví tak lze pojímat jako velmi komplexní akt překladu. Jazyková výuka a výchova je tedy nezbytnou integrální součástí herecké výchovy a měla by být obsažena v komplexním humanistickém vzdělávání na institucích vyššího stupně vzdělávání. Autor na závěr reflektuje význam vzdělávání, nebo lépe ztrátu humanistických ideálů vzdělávání v současné společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The Number of Languages You Know Is the Number of Times You Are an Actor: The Importance of Language Education in Actor's Training

  • Popis výsledku anglicky

    The author of the paper deals with the importance of language teaching and education, sometimes underestimated. Proceeding from the assumption that an actor's performance is a communicative performance, i.e. complex language performance in the widest sense of the word. Referring to Pofessor Josef Karlík's approach to language teaching, the author points out common features of language and acting performances on the basis of an old Hebraic, or rather the biblical concept of the creative word. He arrives at the conclusion that the acting performance can be perceived as very complex act of translating. Thus he concludes that it is necessary to approach language teaching and education as an integral part of acting education, which should be included in complex humanist education at institutes of higher education. The author continues with a short reflection about the importance of education, or rather about the loss of the humanist ideals of educations in contemporary society.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tendence v současném herectví a herecké pedagogice

  • ISBN

    9788074601286

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    72-79

  • Název nakladatele

    Janáčkova akademie múzických umění

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku