Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F17%3A00000012" target="_blank" >RIV/62156462:54530/17:00000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z klíčových pedagogických úkolů ve vzdělávání profesionálních herců je tvorba vlastní herecké techniky. Tento proces studentského sebepoznávání herectví jako materiálu pro tvorbu živých charakterů vyžaduje transformaci hercovy osobnosti, aby byl schopen vnímat autorův svět, adaptovat ho a porovnat se současným moderním světem. Pozornost příspěvku je zaměřena na kreativní dialog mezi studentem a autorem hry sloužící k vytváření rolí.
Název v anglickém jazyce
Actor´s Metaphorical Training as the Method of Professional Education of Artist
Popis výsledku anglicky
One of the key pedagogical tasks in the education of a professional actor is creating one´s own acting technique. The process of a student´s self-recognition of acting as material for creating living characters requires the transformation of an actor´s personality to a being that is able to perceive the author´s world, to adopt him and to compare him with the modern contemporary world. The attention in lessons is focused on the creative dialogue between the student and the author of the play for creating roles. During the first years students themselves act as an author in the excercises, recognizing and examining their personality from all sides in the process of the play, while later they focus on the playwright whose art they can "translate" from literary structures into the language of acting. Continuously changing and developing modern literature requires actors to change the process of this "translating", which leads to new "techniques of interpreting" for which "psychological motivation of the act" is not enough. For several years our studio has been dealing with, searching and finding these techniques, both in actors training and in the education of an actor´s personality. Our "metaphoric technique" has been based on this process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Tendence v současném herectví a herecké pedagogice
ISBN
9788074601286
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
157
Strana od-do
58-67
Název nakladatele
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—