Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv relativních cen na chování spotřebitele: ekonomický a psychologický pohled

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00092731" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00092731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv relativních cen na chování spotřebitele: ekonomický a psychologický pohled

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek diskutuje vliv změny relativních cen na chování spotřebitele. Jestliže je změna chování motivována pobídkami zvenčí, je chování systematické a předvídatelné. Jestliže chování spotřebitele vychází z vnitřní motivace, vliv změny relativní ceny jedeformován v závislosti na struktuře potřeb spotřebitele a jeho příjmové úrovni. Mezi oběma typy motivace existuje systematická dynamická interakce, která komplikuje formalizaci modelu spotřebitelského chování.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of Relative Prices on Behaviour of Consumer: Economic and Psychological Aspects

  • Popis výsledku anglicky

    The role of the change of relative prices is discussed in consumer behavior. The behavioral change can be motivated only by change in relative price of a good. Then, the consumer behavior is systematic and predictable. Taking intrinsic motivation into account, the effect of price change is distorted by structure of human needs and the income level of a consumer. There is systematic and dynamic interaction between both types of motivation. Thus, the formalization of the consumption model is complicated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MendelNet 2005 (sborník abstraktů z evropské vědecké konference doktorandů)

  • ISBN

    80-7302-107-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    42-42

  • Název nakladatele

    Konvoj

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku