Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

XML jako rámec pro tvorbu eLearningového obsahu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00093734" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00093734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    XML jako rámec pro tvorbu eLearningového obsahu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Soudobé přístupy k zajištění tvorby eLearningových kurzů na univerzitách neodpovídají modernímu pojetí celého procesu. Stále je do role autora stylizován samotný učitel, který by sice mohl po příslušném školení převzít roli tutora, ovšem role autorská role je mu poměrně velmi vzdálena a klade na něj přespříliš požadavků, které je prakticky nemožné zvládnout. Nejedná se pouze o potřebu respektování pravidel z kategorie pedagogických či didaktických, ale rovněž i potřeba vysoké orientace v technologiích,které mohou být použity. Nezřídka jsou v současnosti použity technologie, které nejsou kompatibilní s moderními eLearningovými trendy. Cílem příspěvku je proto návrh XML rámce, který může vytvořit základní technologickou platformu pro tvorbu eLearningového obsahu a garantovat vysokou přenositelnost a použitelnost vzniklých objektů.

  • Název v anglickém jazyce

    XML as a Framework for eLearning Content Creation

  • Popis výsledku anglicky

    The current approaches to problems of eLearning content creation at universities don't respect modern understanding of this process. The main problem lies especially in the fact that teachers are still in the role of eLearning content authors. Although ateacher could be a tutor after passing special course, as an author he should absorb so many pieces of knowledge. That is not real because it includes not only pedagogy and didactic rules but also knowledge of technologies. Today's technologies which aren't compatible with modern trends in eLearning are often being used. That is why the goal of the paper is design of an XML framework that can build up a basic technological platform for eLearning content creation and guarantee high compatibility and reusability of result objects

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    UNINFOS 2006 -- Univerzitné informačné systémy. Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie

  • ISBN

    80-8050-976-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    85-90

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    31. 5. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku