Position of eLearning in Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17630%2F03%3A00000002" target="_blank" >RIV/61988987:17630/03:00000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Position of eLearning in Education
Popis výsledku v původním jazyce
The explosion of eLearning reflects the evolution to a more knowledge-base society in which organisational learning has become a continual process, rather than a distinct event. It means that eLearning have to respect the needs of individual and have tobe accommodated to knowledge and skills of individual and have to respect types of intelligences of individual. Many eLearning programmes have created without demand to address special person. Special pedagogical and psychological aspects for creati on of eLearning programme are: precision determination of needs of person or group of persons, determination of objectives of course based on needs on the way of definitions finishing knowledge and skills of individuals. Strategy of course creation foll owsby draft of course - aims and content. Afterwards preparing precision content of course by specialists according requirements of the distant learning (many eLearning courses have started from this point).
Název v anglickém jazyce
Position of eLearning in Education
Popis výsledku anglicky
The explosion of eLearning reflects the evolution to a more knowledge-base society in which organisational learning has become a continual process, rather than a distinct event. It means that eLearning have to respect the needs of individual and have tobe accommodated to knowledge and skills of individual and have to respect types of intelligences of individual. Many eLearning programmes have created without demand to address special person. Special pedagogical and psychological aspects for creati on of eLearning programme are: precision determination of needs of person or group of persons, determination of objectives of course based on needs on the way of definitions finishing knowledge and skills of individuals. Strategy of course creation foll owsby draft of course - aims and content. Afterwards preparing precision content of course by specialists according requirements of the distant learning (many eLearning courses have started from this point).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of E-Learn 2003
ISBN
1-880094-50-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1715-1718
Název nakladatele
Association for The Advancement of Computing in Education
Místo vydání
Phoenix, Arizona, USA
Místo konání akce
Phoenix, Arizona, USA
Datum konání akce
7. 11. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—