Faktory ovlivňující chování spotřebitele při nákupu potravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00098539" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00098539 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors influencing the consumer behaviour when buying food
Popis výsledku v původním jazyce
The paper analyses buying behaviour of Czech consumer units on the market with food. Authors present factors that can influence significantly this behaviour, e.g. price, brand, quality, product attributes, habits, price reductions, advertisement, innovation and word-of-mauth. The results were obtained within the framework of a survey performed in a set of 1,074 Czech households by the staff of the Department of Marketing and Trade, Mendel University of Agriculture and Forestry Brno, in November and December 2004. Respondents were classified on the base of their annual income, residency, social group, age and education.
Název v anglickém jazyce
Factors influencing the consumer behaviour when buying food
Popis výsledku anglicky
The paper analyses buying behaviour of Czech consumer units on the market with food. Authors present factors that can influence significantly this behaviour, e.g. price, brand, quality, product attributes, habits, price reductions, advertisement, innovation and word-of-mauth. The results were obtained within the framework of a survey performed in a set of 1,074 Czech households by the staff of the Department of Marketing and Trade, Mendel University of Agriculture and Forestry Brno, in November and December 2004. Respondents were classified on the base of their annual income, residency, social group, age and education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
53
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
276-284
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—