Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory ovlivňující chování spotřebitele při nákupu potravin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00098539" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00098539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing the consumer behaviour when buying food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper analyses buying behaviour of Czech consumer units on the market with food. Authors present factors that can influence significantly this behaviour, e.g. price, brand, quality, product attributes, habits, price reductions, advertisement, innovation and word-of-mauth. The results were obtained within the framework of a survey performed in a set of 1,074 Czech households by the staff of the Department of Marketing and Trade, Mendel University of Agriculture and Forestry Brno, in November and December 2004. Respondents were classified on the base of their annual income, residency, social group, age and education.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing the consumer behaviour when buying food

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyses buying behaviour of Czech consumer units on the market with food. Authors present factors that can influence significantly this behaviour, e.g. price, brand, quality, product attributes, habits, price reductions, advertisement, innovation and word-of-mauth. The results were obtained within the framework of a survey performed in a set of 1,074 Czech households by the staff of the Department of Marketing and Trade, Mendel University of Agriculture and Forestry Brno, in November and December 2004. Respondents were classified on the base of their annual income, residency, social group, age and education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    53

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    276-284

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus