Analýza faktorů ovlivňující rozhodování českých domácností při nákupu oděvů a obuvi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00113423" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00113423 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza faktorů ovlivňující rozhodování českých domácností při nákupu oděvů a obuvi
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek analyzuje nákupní chování českých domácností na trhu s oblečením a obuví. Zaměřuje se na faktory, které toto chování ovlivňují, jako například cena, značka, kvalita, atributy produktu, zvyky, slevy, reklama, inovace a osobní doporučení. Primární data byla získána v průběhu výzkumu 727 domácností provedeném Ústavem marketingu a obchodu MZLU v Brně. Příspěvek prezentuje výsledky korelační a faktorové analýzy. Domácnosti za nejdůležitější faktor ovlivňující nákupní chování u oblečení a obuvi označují atributy a parametry výrobku jako nejdůležitější faktor. Díky faktorové analýze byly faktory zredukovány do čtyř komplexních skupin.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Factors Influencing Decision Making of Czech Households when Purchasing Clothes and Footwear
Popis výsledku anglicky
The paper analyses buying behaviour of Czech households on the market with footwear and cloths. It aims at factors influ, encing this behaviour, e.g. price, brand, quality, product attributes, habits, price reductions, advertisement, innovation and word-of-mauth. Primary data were obtained via survey of 727 Czech households by staff of the Department of Marketing and Trade, Mendel University of Agriculture and Forestry Brno. The paper provides resutls of correlation analysis and factor analysis. When making purchase decisions, households identify attributes and parametres of clothes and footwear as the most important factor. Due to factor analysis, factors were reduced into four comprehensive groups.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LV
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—