Globální architektura marketingových informačních systémů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00110703" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00110703 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Global architecture of marketing information systems
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on study of information systems that can be applied in the process of marketing planning. General terms from information systems theory are examined from marketing perspective, particular examples of marketing activities support areidentified on the basis of literature review and global structure of the Marketing Information System (MkIS) is proposed. The main subsystems of MkIS - internal reporting system, marketing intelligence system, marketing research system, and decision support system are discussed in higher level of detail. The main attention is paid not only to supported marketing processes but also to technologies that can be used in individual parts of MkIS. The result is the architecture that integrates isolated marketing applications into one comprehensible framework. This architecture also creates a framework for following research in the field of marketing activities support.
Název v anglickém jazyce
Global architecture of marketing information systems
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on study of information systems that can be applied in the process of marketing planning. General terms from information systems theory are examined from marketing perspective, particular examples of marketing activities support areidentified on the basis of literature review and global structure of the Marketing Information System (MkIS) is proposed. The main subsystems of MkIS - internal reporting system, marketing intelligence system, marketing research system, and decision support system are discussed in higher level of detail. The main attention is paid not only to supported marketing processes but also to technologies that can be used in individual parts of MkIS. The result is the architecture that integrates isolated marketing applications into one comprehensible framework. This architecture also creates a framework for following research in the field of marketing activities support.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
432-440
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—