Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory konkurenceschopnosti firmy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00111733" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00111733 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The competitive strength factors of the company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    PATRIA Kobylí, Inc. is one of the traditional wine-growers and producers of quality wines based in southern Moravia. Farming on 152 hectares, PATRIA Kobylí supplies the market with more than 1 million litres of wine per year. Its offers an assortment of14 whites and 6 blue wines. The company focuses on wines designed for gastronomes and distributed to selected specialized wine-merchants. But since 2003 the sales of the company's wines have been declining. The sales in the individual months of 2006 werethe lowest for the last 6 years. But the aim of the company will not be to increase sales volume but the wine quality and services and sales techniques and so maintain their position in the market. The company started to analyze its strengths and weaknesses and extended its portfolio of Saint Martin wine and special wines and sparkling wines. This paper is part of the Research proposal MSM 6215648904 being undertaken by the FBE MUAF in Brno.

  • Název v anglickém jazyce

    The competitive strength factors of the company

  • Popis výsledku anglicky

    PATRIA Kobylí, Inc. is one of the traditional wine-growers and producers of quality wines based in southern Moravia. Farming on 152 hectares, PATRIA Kobylí supplies the market with more than 1 million litres of wine per year. Its offers an assortment of14 whites and 6 blue wines. The company focuses on wines designed for gastronomes and distributed to selected specialized wine-merchants. But since 2003 the sales of the company's wines have been declining. The sales in the individual months of 2006 werethe lowest for the last 6 years. But the aim of the company will not be to increase sales volume but the wine quality and services and sales techniques and so maintain their position in the market. The company started to analyze its strengths and weaknesses and extended its portfolio of Saint Martin wine and special wines and sparkling wines. This paper is part of the Research proposal MSM 6215648904 being undertaken by the FBE MUAF in Brno.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    53

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    312-317

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus