České vinařství a jeho konkurenceschopnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00117546" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00117546 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech wine production and its competitiveness
Popis výsledku v původním jazyce
Paper focuses on evaluation of competitiveness of Czech wine production in relation to the development concept formulated within solution of a grant provided by the Czech Ministry of Agriculture (No. NAZV QF 3276). For evaluation of competitiveness, theconcept of "New 7 S" is selected, which tries to move the original concept of McKinsey towards the changed conditions of the dynamically developing business environment. Key competitiveness factors for Czech wine production are considered to be the "shifting the rules of competition", and "Simultaneous and sequential strategic thrusts" -- i.e. factors, which have already proved to be important in traditional European wine markets in connection with the outbreak of the so called New wine-countries. Paperis written as a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.
Název v anglickém jazyce
Czech wine production and its competitiveness
Popis výsledku anglicky
Paper focuses on evaluation of competitiveness of Czech wine production in relation to the development concept formulated within solution of a grant provided by the Czech Ministry of Agriculture (No. NAZV QF 3276). For evaluation of competitiveness, theconcept of "New 7 S" is selected, which tries to move the original concept of McKinsey towards the changed conditions of the dynamically developing business environment. Key competitiveness factors for Czech wine production are considered to be the "shifting the rules of competition", and "Simultaneous and sequential strategic thrusts" -- i.e. factors, which have already proved to be important in traditional European wine markets in connection with the outbreak of the so called New wine-countries. Paperis written as a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konkurenceschopnost podniků
ISBN
978-80-210-4521-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
767-775
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—