Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

České vinařství a jeho konkurenceschopnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00117546" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00117546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech wine production and its competitiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper focuses on evaluation of competitiveness of Czech wine production in relation to the development concept formulated within solution of a grant provided by the Czech Ministry of Agriculture (No. NAZV QF 3276). For evaluation of competitiveness, theconcept of "New 7 S" is selected, which tries to move the original concept of McKinsey towards the changed conditions of the dynamically developing business environment. Key competitiveness factors for Czech wine production are considered to be the "shifting the rules of competition", and "Simultaneous and sequential strategic thrusts" -- i.e. factors, which have already proved to be important in traditional European wine markets in connection with the outbreak of the so called New wine-countries. Paperis written as a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech wine production and its competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    Paper focuses on evaluation of competitiveness of Czech wine production in relation to the development concept formulated within solution of a grant provided by the Czech Ministry of Agriculture (No. NAZV QF 3276). For evaluation of competitiveness, theconcept of "New 7 S" is selected, which tries to move the original concept of McKinsey towards the changed conditions of the dynamically developing business environment. Key competitiveness factors for Czech wine production are considered to be the "shifting the rules of competition", and "Simultaneous and sequential strategic thrusts" -- i.e. factors, which have already proved to be important in traditional European wine markets in connection with the outbreak of the so called New wine-countries. Paperis written as a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Konkurenceschopnost podniků

  • ISBN

    978-80-210-4521-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    767-775

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku