Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Household Consumer Behaviour at Purchasing Grocery Goods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00121979" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00121979 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Household Consumer Behaviour at Purchasing Grocery Goods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article analyses behaviour of Czech households in the grocery goods market in the year 2006. The surveyed factors biasing purchase groceries were price, brand, quality, characteristics of goods, manners, dispraise awards, advertisement, innovation, recommendation of friends and related persons, point of purchase, information sources etc. Primary data was gained by using the electronic questioning technology. Through its mediation was gained information on 727 Czech household in the year 2006 and 1074 household in the year 2005 in terms of research compiled by the Department of Marketing and Trade on the Faculty of Business and Economics Mendel University of Agriculture and Forestry in Brno. Part of the article represents comparison of influence level by factors biasing consumer behaviour between research periods.

  • Název v anglickém jazyce

    Household Consumer Behaviour at Purchasing Grocery Goods

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses behaviour of Czech households in the grocery goods market in the year 2006. The surveyed factors biasing purchase groceries were price, brand, quality, characteristics of goods, manners, dispraise awards, advertisement, innovation, recommendation of friends and related persons, point of purchase, information sources etc. Primary data was gained by using the electronic questioning technology. Through its mediation was gained information on 727 Czech household in the year 2006 and 1074 household in the year 2005 in terms of research compiled by the Department of Marketing and Trade on the Faculty of Business and Economics Mendel University of Agriculture and Forestry in Brno. Part of the article represents comparison of influence level by factors biasing consumer behaviour between research periods.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Oeconomica et Informatica

  • ISSN

    1335-2571

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    24-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus