Household Consumer Behaviour at Purchasing Grocery Goods
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00121979" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00121979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Household Consumer Behaviour at Purchasing Grocery Goods
Popis výsledku v původním jazyce
The article analyses behaviour of Czech households in the grocery goods market in the year 2006. The surveyed factors biasing purchase groceries were price, brand, quality, characteristics of goods, manners, dispraise awards, advertisement, innovation, recommendation of friends and related persons, point of purchase, information sources etc. Primary data was gained by using the electronic questioning technology. Through its mediation was gained information on 727 Czech household in the year 2006 and 1074 household in the year 2005 in terms of research compiled by the Department of Marketing and Trade on the Faculty of Business and Economics Mendel University of Agriculture and Forestry in Brno. Part of the article represents comparison of influence level by factors biasing consumer behaviour between research periods.
Název v anglickém jazyce
Household Consumer Behaviour at Purchasing Grocery Goods
Popis výsledku anglicky
The article analyses behaviour of Czech households in the grocery goods market in the year 2006. The surveyed factors biasing purchase groceries were price, brand, quality, characteristics of goods, manners, dispraise awards, advertisement, innovation, recommendation of friends and related persons, point of purchase, information sources etc. Primary data was gained by using the electronic questioning technology. Through its mediation was gained information on 727 Czech household in the year 2006 and 1074 household in the year 2005 in terms of research compiled by the Department of Marketing and Trade on the Faculty of Business and Economics Mendel University of Agriculture and Forestry in Brno. Part of the article represents comparison of influence level by factors biasing consumer behaviour between research periods.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Oeconomica et Informatica
ISSN
1335-2571
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
24-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—