Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VYBRANÉ CHARAKTERISTIKY NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ SLOVENSKÝCH SPOTŘEBITELŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125823" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected characteristics of slovak consumers purchasing behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objective of the paper is to point out selected patterns of Slovak consumers based on analysis of buying behaviour. Results of presented survey of consumer buying patterns and preferences have pointed out key characteristics of buying behaviour of Slovakconsumers. We`re able to confirm that new business companies as hypermarket and supermarket became main place for food shopping. Totally 72 % of respondents indicated them as the type of store where they spend largest share of food expenses. The self-service shop, traditional business units, is still the shopping place for 14 % of respondents. The most important factors influencing selection of the type of store are closeness and location of the store, assortment and product quality, store personnel and price level. More than half of the respondents consider opening times the key service for choosing the place for shopping. 49,6 % of respondents is using car to do shopping, 35,5 % of respondents walk. 32,5 % of respondents is using adv

  • Název v anglickém jazyce

    Selected characteristics of slovak consumers purchasing behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    Objective of the paper is to point out selected patterns of Slovak consumers based on analysis of buying behaviour. Results of presented survey of consumer buying patterns and preferences have pointed out key characteristics of buying behaviour of Slovakconsumers. We`re able to confirm that new business companies as hypermarket and supermarket became main place for food shopping. Totally 72 % of respondents indicated them as the type of store where they spend largest share of food expenses. The self-service shop, traditional business units, is still the shopping place for 14 % of respondents. The most important factors influencing selection of the type of store are closeness and location of the store, assortment and product quality, store personnel and price level. More than half of the respondents consider opening times the key service for choosing the place for shopping. 49,6 % of respondents is using car to do shopping, 35,5 % of respondents walk. 32,5 % of respondents is using adv

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus