Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozhodovací proces rodin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125835" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125835 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decision Making Process of Families

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper tries to identify and find a way how to describe process of decision making among members of household. Thus, in what roles act the individual household members in a purchase process (initiator, influencer, decision maker, and buyer) of specified consumption basket, including general products consumed by households, which were carefully chosen. It is described how decisions among household members differ according to product categories and type of households. In other words how an involvementof each member of a household differs depending on product category and its close environment. It stresses out comparison of results with stereotypes in consumer decision making process and how these factors influence marketing communication with customers. The secondary objective was to find an approach to this research issue in general, in terms of processing, formulation of the objectives and their methods of fulfilling them. Thus a test of this technique, because of absence of other

  • Název v anglickém jazyce

    Decision Making Process of Families

  • Popis výsledku anglicky

    This paper tries to identify and find a way how to describe process of decision making among members of household. Thus, in what roles act the individual household members in a purchase process (initiator, influencer, decision maker, and buyer) of specified consumption basket, including general products consumed by households, which were carefully chosen. It is described how decisions among household members differ according to product categories and type of households. In other words how an involvementof each member of a household differs depending on product category and its close environment. It stresses out comparison of results with stereotypes in consumer decision making process and how these factors influence marketing communication with customers. The secondary objective was to find an approach to this research issue in general, in terms of processing, formulation of the objectives and their methods of fulfilling them. Thus a test of this technique, because of absence of other

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Journal of Management Cases

  • ISBN

  • ISSN

    1741-6264

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Access Press UK, 1 Hillside Gardens , Darwen

  • Místo vydání

    Lancashire, BB3 2NJ

  • Místo konání akce

    Nicosia

  • Datum konání akce

    26. 3. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku