Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategické aliance v cestovním ruchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00130730" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00130730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategic Alliances in Tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with problems of tourism branch in the Czech Republic. It analyses the situation on travel agencies market in the connection with the legislation framework for conducting business in this field. The EU regulation nr.90/314/EHS from the year 1990, which refers to collective services for travelling, stays and excursions, is implemented into the Czech national legislation system by means of the law nr.159/1999 of the Code concerning certain conditions of entrepreneurship in the area of tourism; it was amended in 2006. In the Czech Republic there are approximately 650 travel offices and about 7000 travel agencies nowadays. This represents 11,000 inhabitants per one travel agency, which is the lowest ratio in comparison with other countriesin European Union, where it is 860,000 people per one travel agency on average. The ambiguous interpretation of the law concerning the conditions of entrepreneurship in tourism area and other facts that emerge from this, such as rise of a

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic Alliances in Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with problems of tourism branch in the Czech Republic. It analyses the situation on travel agencies market in the connection with the legislation framework for conducting business in this field. The EU regulation nr.90/314/EHS from the year 1990, which refers to collective services for travelling, stays and excursions, is implemented into the Czech national legislation system by means of the law nr.159/1999 of the Code concerning certain conditions of entrepreneurship in the area of tourism; it was amended in 2006. In the Czech Republic there are approximately 650 travel offices and about 7000 travel agencies nowadays. This represents 11,000 inhabitants per one travel agency, which is the lowest ratio in comparison with other countriesin European Union, where it is 860,000 people per one travel agency on average. The ambiguous interpretation of the law concerning the conditions of entrepreneurship in tourism area and other facts that emerge from this, such as rise of a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    An Enterprise Odyssey: Tourism-Governance and Entrepreneurship

  • ISBN

    978-953-6025-23-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb, Croatia

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku