Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ŘÍZENÉ ZMĚNA VZTAHŮ UVNITŘ ODVĚTVÍ ZA VYUŽITÍ STRATEGICKÝCH ALIANCÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00110711" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00110711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coordinated change within the branch with the help of strategic alliances

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the problematic issues of tourism, namely on the area of relationships among travel and tourist agencies and their clients. it analyses the current situation and defines key problems that emerge from the insuffi - cient legislative adjustments in the area of tourism entrepreneurship regulated by the Act 159/1999 of the collection that concerns some conditions of tourism business, as well as by the amendment of this law from year 2006. The ambiguous interpretation of the law concerning the conditions of entrepreneurship in tourism area and other facts that emerge from this, such as the rise of asymmetrical information, untransparency of the market as well as the insuffi cient protection of the consumer-client of travel agencies -- all these issues represent key problems of the contemporary practice that this paper intends to react to and it also aims to suggest a potential solution to them. The theory of strategic alliances and the theory of signalling behaviour are

  • Název v anglickém jazyce

    Coordinated change within the branch with the help of strategic alliances

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the problematic issues of tourism, namely on the area of relationships among travel and tourist agencies and their clients. it analyses the current situation and defines key problems that emerge from the insuffi - cient legislative adjustments in the area of tourism entrepreneurship regulated by the Act 159/1999 of the collection that concerns some conditions of tourism business, as well as by the amendment of this law from year 2006. The ambiguous interpretation of the law concerning the conditions of entrepreneurship in tourism area and other facts that emerge from this, such as the rise of asymmetrical information, untransparency of the market as well as the insuffi cient protection of the consumer-client of travel agencies -- all these issues represent key problems of the contemporary practice that this paper intends to react to and it also aims to suggest a potential solution to them. The theory of strategic alliances and the theory of signalling behaviour are

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    85-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus