Změna strategie vztahů uvnitř odvětví cestovního ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125779" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Změna strategie vztahů uvnitř odvětví cestovního ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá aktuální situací na trhu cestovního ruchu v České republice zaměřenou především na oblast vztahů mezi zprostředkovateli služeb. Vymezuje klíčové problémy v legislativní oblasti ovlivňující ochranu spotřebitele-klienta cestovní kanceláře a předkládá návrh možného řešení vytvořením strategického partnerství mezi cestovními kancelářemi a cestovními agenturami. Metodicky je v příspěvku využita teorie řízené změny ve firmě, která je aplikována na změnu vztahů uvnitř celého odvětví. Součástí práce je konkrétní plán řízené změny vztahů mezi zprostředkovateli služeb cestovního ruchu a vytvoření modelu strategické aliance cestovních kanceláří a cestovních agentur za účelem zvýšení ochrany spotřebitele a zprůhlednění trhu cestovního ruchu.
Název v anglickém jazyce
The change in the strategy of reletionships within the branch of tourism
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the current situation on the tourism market in the Czech Republic that focuses mainly on the area of the relationships among the mediators of services. It specifies key problems in the legislation area influencing the protection of aconsumer - a travel agency's client, and proposes a suggestion for a possible solution by creating a strategic partnership among travel agencies. The theory of a coordinated change in a company is methodologically used in the paper, and it is applied onthe change of relationships inside the whole branch. The specific plan for coordinated change of relationships among the mediators of tourism services, as well as the creation of a model for a strategical alliance of travel agencies in order to increaseconsumers' protection and transparency of tourism market are also parts of the paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVI
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—