Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace principů behaviorální ekonomie na trhu potravin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00139786" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00139786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of behavioral economy principles in the grocery market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Article presents the contribution to research of questions concerning price conception from the point of view of behavioral economy. According to this scientific discipline, contrary to the neo-classical economy, price isn't always the most important factor factor determining consumer's purchase decision. Traditional spheres of behavioral approach to price perception have long been the analyses of purchase processes of electronics and financial market products. Againts this conception the authors propose their own thesis on possibilities of behavioral approach utilization on the grocery market. Foodstuff is specific in many aspects, which is given by matter of fact that food product very often satisfy the very basic human needs. The thesis is backed upby results of the primary inquiry with 3 520 respondents which had unveiled the fact that consumer's price perception of grocery products should be more likely examined by means of behavioral economy than classical theory of rational cho

  • Název v anglickém jazyce

    Application of behavioral economy principles in the grocery market

  • Popis výsledku anglicky

    Article presents the contribution to research of questions concerning price conception from the point of view of behavioral economy. According to this scientific discipline, contrary to the neo-classical economy, price isn't always the most important factor factor determining consumer's purchase decision. Traditional spheres of behavioral approach to price perception have long been the analyses of purchase processes of electronics and financial market products. Againts this conception the authors propose their own thesis on possibilities of behavioral approach utilization on the grocery market. Foodstuff is specific in many aspects, which is given by matter of fact that food product very often satisfy the very basic human needs. The thesis is backed upby results of the primary inquiry with 3 520 respondents which had unveiled the fact that consumer's price perception of grocery products should be more likely examined by means of behavioral economy than classical theory of rational cho

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural economics : Zemědělská ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus