Omezení reklamy etickou samoregulací, preventivní nástroj ochrany spotřebitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00139925" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00139925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Omezení reklamy etickou samoregulací, preventivní nástroj ochrany spotřebitele
Popis výsledku v původním jazyce
Při regulaci reklamy se uplatňují dva základní nástroje: Regulace právní a regulace mimoprávní, tzv. etická samoregulace. Etická samoregulace je vhodný a potřebný doplněk právní úpravy reklamy. Samoregulace znamená, že se samo odvětví podílí na své vlastní regulaci a je za ni odpovědné. Reklama je tak regulována pravidly, která přijal sám reklamní průmysl, pravidla jsou vyjádřena v kodexu reklamy. Stížnosti podle samoregulačního kodexu jsou posuzovány arbitrážními komisemi, které mohou požadovat, aby neetická reklama byla stažena nebo opravena. Řízení probíhá velmi rychle, na rozdíl např. od řízení soudního. S využitím možnosti nechat si posoudit reklamu ještě před jejím spuštěním (v České republice systém Copy Advice) se tak vytváří preventivní ochrana spotřebitele před společensky nevhodnými a neetickými prvky v reklamě. Za podmínky efektivního působení samoregulace pak lze považovat nestrannost (nestranný dohled nad členy), informační otevřenost (komunikace s veřejností) a jasná pra
Název v anglickém jazyce
ADVERTISING LIMITATION BY THE ETHIC SELFREGULATION, THE PREVENTIVE INSTRUMENT OF THECONSUMER PROTECTION
Popis výsledku anglicky
Two basic instruments are used when the advertising regulation: The legal regulation and the non-legal regulation, so-called the ethic self-regulation. The ethic self-regulation is a suitable and necessary counterpart of the legal advertising regulation.The self-regulation means that a sector itself participates in its own regulation and it is responsible for it. So the advertising is regulated by the rules which self advertising industry has accepted, the rules are determined in the advertising code.Complaints according to the self-regulation code are judged by the arbitration commissions, they can ask constriction or correction of an unethical advertising. The proceeding is very fast, contrary of e.g. the proceeding at law. The preventive consumerprotection against socially unsuitable and unethic elements in the advertising is created when using the possibility to consider the advertising before its start (in Czech Republic system Copy Advice). Conditions of the efective self-regu
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí 2009 - 3. část.
ISBN
978-80-7392-086-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
33
Strana od-do
—
Název nakladatele
MSD, s. r. o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—