Kvalita destinace cestovního ruchu - integrovaný management kvality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00144504" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00144504 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita destinace cestovního ruchu - integrovaný management kvality
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá kvalitou služeb cestovního ruchu. Uvádí různé způsoby přístupu k managementu kvality, jako jsou standardy kvality, systémy založené na ISO normách a systémy komplexního managementu kvality. Popisuje přístupy uplatňované v České republicea poukazuje na nesnadnost dodržení kvality v cestovním ruchu. Služby cestovního ruchu nejsou nabízeny jednotlivě, proto je nezbytné posuzovat kvalitu celého souboru služeb v rámci produktu cestovního ruchu nebo turistické destinace. Úroveň spokojenostituristů není založena na kvalitě jednotlivých služeb cestovního ruchu nebo produktu destinace, ale vychází z jejich celkového dojmu, který je tvořen pohostinností místních obyvatel, ochotou zaměstnanců, čistotou životního prostředí, bezpečností atd. Předpokladem pro dodržení kvality destinace je jednotný přístup všech aktérů rozvoje cestovního ruchu, kterého lze docílit různými formami spolupráce. Jednou z možností je vytvoření strategické aliance. Hlavním cílem článku je představit evro
Název v anglickém jazyce
The Quality of Tourism Destination -- Integrated Quality Management
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the quality of tourism services. It mentions various ways of approaching quality management, such as the standards of quality, systems based on ISO standards and systems of complex quality management. It describes approaches appliedin the Czech Republic and points out the difficulty keeping the quality in tourism. Tourism services are not offered individually, which is why it is necessary to assess the quality of a whole complex of services within the frame of a tourism product ora tourist destination. The level of tourists' satisfaction is not based on the quality of individual tourism services or a destination product but it arises from their overall impression which is formed from the hospitality of local inhabitants, the willingness of employees, the cleanness of the environment, security and so on. The presumption of maintaining the quality of a destination is a unified approach of all participants in tourism development that can be reached by various forms
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F09%2F1513" target="_blank" >GA402/09/1513: Strategické aliance v sektorech nezávislého obchodu a služeb jako nástroj konkurenceschopnosti malých a středních podniků</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVII
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—