Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrated Quality Management in Tourist Destination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00159287" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00159287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrated Quality Management in Tourist Destination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with integrated quality management and its implementation in tourism services. It presents European approach towards managing the quality of a destination suggested by the European Commission and the tool serving for measuring the qualityof a destination Qualitest owing to which the quality of individual European destinations can be evaluated. Integrated quality management is an approach based on cooperation of all areas participating in tourism development in a destination. The qualityis evaluated in a complex way with respect to the impacts of tourism development onto local inhabitants and environment. Qualitest is formed by a complex of 16 quality themes focusing on the quality of a destination and the quality of a product. Each quality theme is evaluated by three indicators judging the quality of preconditions (QPCI), the quality of management (QMI) and the quality of the power of a destination (QPI). These indicators combine qualitative as well as quantitative va

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated Quality Management in Tourist Destination

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with integrated quality management and its implementation in tourism services. It presents European approach towards managing the quality of a destination suggested by the European Commission and the tool serving for measuring the qualityof a destination Qualitest owing to which the quality of individual European destinations can be evaluated. Integrated quality management is an approach based on cooperation of all areas participating in tourism development in a destination. The qualityis evaluated in a complex way with respect to the impacts of tourism development onto local inhabitants and environment. Qualitest is formed by a complex of 16 quality themes focusing on the quality of a destination and the quality of a product. Each quality theme is evaluated by three indicators judging the quality of preconditions (QPCI), the quality of management (QMI) and the quality of the power of a destination (QPI). These indicators combine qualitative as well as quantitative va

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Management Cases

  • ISSN

    1741-6264

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus