Integrated Quality Management in Tourist Destination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00159287" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00159287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrated Quality Management in Tourist Destination
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with integrated quality management and its implementation in tourism services. It presents European approach towards managing the quality of a destination suggested by the European Commission and the tool serving for measuring the qualityof a destination Qualitest owing to which the quality of individual European destinations can be evaluated. Integrated quality management is an approach based on cooperation of all areas participating in tourism development in a destination. The qualityis evaluated in a complex way with respect to the impacts of tourism development onto local inhabitants and environment. Qualitest is formed by a complex of 16 quality themes focusing on the quality of a destination and the quality of a product. Each quality theme is evaluated by three indicators judging the quality of preconditions (QPCI), the quality of management (QMI) and the quality of the power of a destination (QPI). These indicators combine qualitative as well as quantitative va
Název v anglickém jazyce
Integrated Quality Management in Tourist Destination
Popis výsledku anglicky
The paper deals with integrated quality management and its implementation in tourism services. It presents European approach towards managing the quality of a destination suggested by the European Commission and the tool serving for measuring the qualityof a destination Qualitest owing to which the quality of individual European destinations can be evaluated. Integrated quality management is an approach based on cooperation of all areas participating in tourism development in a destination. The qualityis evaluated in a complex way with respect to the impacts of tourism development onto local inhabitants and environment. Qualitest is formed by a complex of 16 quality themes focusing on the quality of a destination and the quality of a product. Each quality theme is evaluated by three indicators judging the quality of preconditions (QPCI), the quality of management (QMI) and the quality of the power of a destination (QPI). These indicators combine qualitative as well as quantitative va
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Management Cases
ISSN
1741-6264
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—