Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possible complex approaches towards evaluating the quality of a destination in the context of tourism management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00218100" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00218100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possible complex approaches towards evaluating the quality of a destination in the context of tourism management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issues concerning evaluating the quality of a destination in the context of tourism. A destination has to be looked on as a complex product of tourism consisting of products, services, natural resources, artificially created attractions and information being connected. The satisfaction of visitors to a destination is dependant on the quality of their overall experience that is created on the basis of the cooperation of all participants working in tourism in the given area -- these are local inhabitants, service providers, public administration workers and destination management workers. The paper shows possible approaches towards the complex evaluation of destination quality. The first of the models is based on the European Consumer Satisfaction Index methodology and modifies it for evaluating the satisfaction of a visitor to a destination (in the researched destination the values of total ECSI indexes were calculated at 70% level in case of home as well as for

  • Název v anglickém jazyce

    Possible complex approaches towards evaluating the quality of a destination in the context of tourism management

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issues concerning evaluating the quality of a destination in the context of tourism. A destination has to be looked on as a complex product of tourism consisting of products, services, natural resources, artificially created attractions and information being connected. The satisfaction of visitors to a destination is dependant on the quality of their overall experience that is created on the basis of the cooperation of all participants working in tourism in the given area -- these are local inhabitants, service providers, public administration workers and destination management workers. The paper shows possible approaches towards the complex evaluation of destination quality. The first of the models is based on the European Consumer Satisfaction Index methodology and modifies it for evaluating the satisfaction of a visitor to a destination (in the researched destination the values of total ECSI indexes were calculated at 70% level in case of home as well as for

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics-Zemedelska ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    199-207

  • Kód UT WoS článku

    340027600001

  • EID výsledku v databázi Scopus