Přístupy k managementu kvality ve službách cestovního ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00165104" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00165104 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy k managementu kvality ve službách cestovního ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalita je schopnost výrobku nebo služby uspokojit požadavky zákazníka. Na kvalitu služeb cestovního ruchu je nutno pohlížet komplexně, protože kvalita jednotlivých služeb, ze kterých je složen produkt cestovního ruchu, vytváří kvalitu celku. V české literatuře se můžeme setkat s pojmem jakost avšak u služeb je vhodné používat výraz kvalita.Cílem příspěvku je představit přístupy k managementu kvality, na kterých jsou založeny mezinárodní a národní systémy kvality využívané v oblasti služeb cestovního ruchu. Jedná se o standardy kvality, založené na dodržování standardů vybavenosti a vypracované pro různá odvětví, dále systémy založené na ISO normách a systémy komplexního managementu kvality. Oborové standardy obsahují metody a postupy správné výrobní praxe v konkrétním oboru. Jejich dodržování a uplatňování bývá posuzováno na úrovni oborů zpravidla metodou nezávislých auditů. Systémy založené na ISO normách mají generický charakter a jsou uplatnitelné ve všech oborech. Jsou však velmi
Název v anglickém jazyce
Approaches to the quality management in tourism services.
Popis výsledku anglicky
Quality is the ability of a product or a service to meet customer's requirements. The quality of tourism services has to be seen in a complex way as the quality of individual services which a tourism product consists of creates the quality of a whole. InCzech literature the term of calibre can be found; however,in connection with services it is better to use the term of quality. The objective of the paper is to introduce approaches towards quality management on which international and national systemsof quality used in the area of tourism services are based. These are standards of quality based on respecting facility standards and elaborated for various branches, then systems based on ISO standards and systems of total quality management. Branch standards include methods and procedures of correct production practice in a concrete branch. Following them and applying them is usually evaluated by the method of independent audits on the level of branches. Systems based on ISO standards a
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta univ. agr. et silv. Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIII
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—