Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chování spotřebitele v cestovním ruchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00165282" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00165282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chování spotřebitele v cestovním ruchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá provedením analýzy, která poukazuje na významnost jednotlivých faktorů při rozhodování spotřebitele na trhu cestovního ruchu. Seznamuje zejména s modifikovaným modelem nákupního rozhodovacího procesu. V úvodní části analýzy se článek zaměřuje na intenzitu dovolených během jednoho roku. Další prováděná analýza investic do dovolené prokázala značnou rozdílnost mezi zimní a letní dovolenou. Dále se článek věnuje využívání benefitních programů, kde byly získány velmi zajímavé informace. Obsahem poslední části analýzy jsou faktory ovlivňující respondenty při výběru dovolené. Kromě základních faktorů, jakými jsou cena, image či reklama, byli respondenti dotazováni, zda je ovlivňují takové faktory, jako jsou věrnostní programy, doporučení odborníků, poskytované služby atd. Jednotlivé faktory byly seřazeny do skupin prostřednictvím shlukové analýzy. Ze shlukové analýzy vyplynuly čtyři základní skupiny faktorů. První skupinou (resp. prvkem) je sleva. Další skupiny byly na

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer behavior in tourism

  • Popis výsledku anglicky

    First the article introduces the basic problems of consumer behavior within the tourism industry market. It introduces mainly the modified model of purchasing decision process. The goal of this article is to undertake an analysis referring to significance of individual factors concerning the consumer decision process within the tourism industry and group together the individual factors. The results of the analyses are based on questioning of 541 respondents. Methods used encompass the statistical frequency analysis and cluster analysis described under methodology. The opening of the article is dedicated to the analysis of the vacation intensity throughout the year. The analysis of expenditures dedicated to vacation demonstrated a significant differencebetween winter and summer holiday with prevailing 10 to 15 thousand CZK spent for summer holiday and typical 5 to 10 thousand CZK allotted for winter holiday. Next the analysis follows the utilization of bonus programs. Very interesting

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Littera Scripta

  • ISSN

    1802-503X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3 - 2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus