Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postavení obchodních aliancí s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00166551" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00166551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postavení obchodních aliancí s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou nezávislého obchodu, zvláště s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu. Pozornost je věnována tzv. obchodním aliancím, které se snaží prostřednictvím především společného nákupu od dodavatelů a získávání výhodnějších podmínek, centrální fakturace a spolufinancování propagačních akcí získat konkurenční výhodu hlavně ve srovnání s nadnárodními obchodními řetězci. Tato kooperační uskupení sdružují jednotlivé členy, kterými jsou soukromé malé a střední maloobchodní i velkoobchodní firmy. Prostřednictvím společné centrály vyjednávají a nakupují od společných dodavatelů, kteří tak mohou nabídnout výhodnější obchodní podmínky (množstevní slevy, nižší ceny, delší doby splatnosti) díky úsporám z rozsahu. V příspěvku je analyzován vývoj vybraných ukazatelů, které ilustrují postavení obchodních aliancí jak navzájem, tak i ve srovnání s předními obchodními firmami na českém trhu.

  • Název v anglickém jazyce

    Position of the Trade Alliances with Fast-Moving Consumer Goods in the Czech Market

  • Popis výsledku anglicky

    Paper deals with problem of independent trade, especially with fast-moving consumer goods in Czech market. The attention is aiming to, so called, trade alliances which are trying through primarily common purchase from suppliers and obtaining better conditions, central invoicing and mutual financing of promotion activities to obtain competitive advantage mainly with comparison with multinational trade chains. These cooperation groups are joining together individual members which are private small and medium sized retail or even wholesale firms. They negotiate and purchase through common centre from cooperative suppliers which are able to offer more profitable trade conditions (quantitative discounts, lower prices, longer period of maturity) due to economy of scale. There is the development of selected indicators is analyzed in this contribution and these indicators are illustrating position of trade alliances both one another and through comparison with leading trade firms in the Czech

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí

  • ISBN

    978-80-7375-385-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku