Postavení obchodních aliancí s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00166551" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00166551 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postavení obchodních aliancí s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou nezávislého obchodu, zvláště s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu. Pozornost je věnována tzv. obchodním aliancím, které se snaží prostřednictvím především společného nákupu od dodavatelů a získávání výhodnějších podmínek, centrální fakturace a spolufinancování propagačních akcí získat konkurenční výhodu hlavně ve srovnání s nadnárodními obchodními řetězci. Tato kooperační uskupení sdružují jednotlivé členy, kterými jsou soukromé malé a střední maloobchodní i velkoobchodní firmy. Prostřednictvím společné centrály vyjednávají a nakupují od společných dodavatelů, kteří tak mohou nabídnout výhodnější obchodní podmínky (množstevní slevy, nižší ceny, delší doby splatnosti) díky úsporám z rozsahu. V příspěvku je analyzován vývoj vybraných ukazatelů, které ilustrují postavení obchodních aliancí jak navzájem, tak i ve srovnání s předními obchodními firmami na českém trhu.
Název v anglickém jazyce
Position of the Trade Alliances with Fast-Moving Consumer Goods in the Czech Market
Popis výsledku anglicky
Paper deals with problem of independent trade, especially with fast-moving consumer goods in Czech market. The attention is aiming to, so called, trade alliances which are trying through primarily common purchase from suppliers and obtaining better conditions, central invoicing and mutual financing of promotion activities to obtain competitive advantage mainly with comparison with multinational trade chains. These cooperation groups are joining together individual members which are private small and medium sized retail or even wholesale firms. They negotiate and purchase through common centre from cooperative suppliers which are able to offer more profitable trade conditions (quantitative discounts, lower prices, longer period of maturity) due to economy of scale. There is the development of selected indicators is analyzed in this contribution and these indicators are illustrating position of trade alliances both one another and through comparison with leading trade firms in the Czech
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí
ISBN
978-80-7375-385-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—