Aliance malých a středních podniků v maloobchodu a cestovním ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00181684" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00181684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aliance malých a středních podniků v maloobchodu a cestovním ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je zaměřena na využití strategických aliancí v oblasti maloobchodu a cestovním ruchu. Zvláště jde o možnosti zvyšování konkurenceschopnosti malých a středních podniků formou vertikální kooperace ve výše uvedených odvětvích. V první části knihyje čtenář uveden do problematiky jak strategických aliancí, tak do tzv. nezávislého obchodu, který zde reprezentují české obchodní firmy snažící se zlepšit svoji tržní pozici a konkurovat nadnárodním obchodním řetězcům. Jedna z dalších kapitol se věnujespecifikům malých a středních podniků včetně zpracování metodiky a modelu hodnocení jejich úspěšnosti. V následující části je rozebráno postavení nezávislých nákupních aliancí na českém trhu, provedena predikce prodeje pro některé z nich a navržen modelstrategické aliance. Toto seskupení by pak mělo přinést především výhodnější vyjednávací pozici, a tím i příznivější obchodní podmínky při jednání s dodavatelskými firmami. V poslední kapitole je problematika strategických aliancí aplikov
Název v anglickém jazyce
Alliance of small and medium sized enterprises in retail and tourism
Popis výsledku anglicky
The publication is focused on implementation of strategic aliances in retail and tourism. There are especially possibilities of competitiveness increasing in small and medium sized enterprises through vertical cooperation in the given industries in thisbook. The reader can understand problem of both strategic alliances and so called independent trade which is represented by Czech trade firms trying to improve their market position and compete to multinational trade chains in the first part of this book. One of the other chapters is considering the characteristics of small and medium sized firms including elaboration of method and model of evaluation of their success. Position of independent trade alliances in Czech market and sales prediction is elaborated and model of strategic alliance is proposed in the next part. This grouping should primarily bring higher negotiate power and then better trade conditions during negotiation with suppliers. Problem of strategic alliances is implemen
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F09%2F1513" target="_blank" >GA402/09/1513: Strategické aliance v sektorech nezávislého obchodu a služeb jako nástroj konkurenceschopnosti malých a středních podniků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7418-130-6
Počet stran knihy
87
Název nakladatele
KEY Publishing s.r.o.
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—