Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education as an Income Situation Determinant of a Consumer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00169821" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00169821 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education as an Income Situation Determinant of a Consumer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on an analysis of educational attainment of an individual and income situation of their household. At the beginning, a compendious summary of secondary sources is introduced. It resumes data supporting and contradicting the hypothesis about education as a determinant of an income situation. The preliminary theses analysis is performed by results quantification of a project called European Union -- Statistics on Income and Living Conditions (EU-SILC). Aim of the paper is to verifythe input thesis assumed from secondary resources. The thesis concerns the direct proportion between a level of education achieved and level of financial income. An introduction of a methodology and research summarized data forms a basis for particular analyses which are based on a conjunction of obtained information on household average monthly income and the educational attainment of their leading member. Analyses are sustained by contingency which characterizes social groups, i.e. sph

  • Název v anglickém jazyce

    Education as an Income Situation Determinant of a Consumer

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on an analysis of educational attainment of an individual and income situation of their household. At the beginning, a compendious summary of secondary sources is introduced. It resumes data supporting and contradicting the hypothesis about education as a determinant of an income situation. The preliminary theses analysis is performed by results quantification of a project called European Union -- Statistics on Income and Living Conditions (EU-SILC). Aim of the paper is to verifythe input thesis assumed from secondary resources. The thesis concerns the direct proportion between a level of education achieved and level of financial income. An introduction of a methodology and research summarized data forms a basis for particular analyses which are based on a conjunction of obtained information on household average monthly income and the educational attainment of their leading member. Analyses are sustained by contingency which characterizes social groups, i.e. sph

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus