Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does the Attained Level of Education Affect the Income Situation of Households?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00199121" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00199121 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.595" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.595</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.595" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.09.595</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does the Attained Level of Education Affect the Income Situation of Households?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An increasing number of inhabitants with higher levels of education provide conditions for formation and development of knowledge or information society. In this society, the significance of education is increased and the utilization of scientific findings becomes the key source of the society's competitiveness. However, does the attained education affect the income situation of a household? The paper provides results of an analysis focusing exactly on relationship between attained level of education and the income situation of households in the Czech Republic, mainly those ones living at risk of poverty. The source for the analysis of the effect of achieved level of education on the income situation of households are the results of a survey conductedby EU-SILC (European Union Statistics on Income and Living Conditions) in 2005--2009. The level of education of a household was determined based on the level of education of the household member with the highest income -- the head of hous

  • Název v anglickém jazyce

    Does the Attained Level of Education Affect the Income Situation of Households?

  • Popis výsledku anglicky

    An increasing number of inhabitants with higher levels of education provide conditions for formation and development of knowledge or information society. In this society, the significance of education is increased and the utilization of scientific findings becomes the key source of the society's competitiveness. However, does the attained education affect the income situation of a household? The paper provides results of an analysis focusing exactly on relationship between attained level of education and the income situation of households in the Czech Republic, mainly those ones living at risk of poverty. The source for the analysis of the effect of achieved level of education on the income situation of households are the results of a survey conductedby EU-SILC (European Union Statistics on Income and Living Conditions) in 2005--2009. The level of education of a household was determined based on the level of education of the household member with the highest income -- the head of hous

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW HORIZONS IN EDUCATION - INTE 2012

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    55

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1036-1042

  • Kód UT WoS článku

    313019500126

  • EID výsledku v databázi Scopus