Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Education on Living Conditions of Households

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00179983" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00179983 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Education on Living Conditions of Households

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the analysis of the effect of education on the income situation of households and inhabitants' living standards. The increasing number of inhabitants with higher levels of education provides conditions for the creation and development of the knowledge or information society. Knowledge society is a society where an individual is able to seek information in information sources, to process and use the found information creatively and to consider knowledge one of the essential factors of life quality. In this society, the significance of education increases and the utilization of scientific findings becomes the key source of the society's competitiveness. Its characteristic feature is the structure of GDP reflecting a growing proportion of knowledge assets in contrast to physical capital. Education and work of educated people are essential factors of economic development. It is desirable that the society has an implemented system of valuation for educated people by mea

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Education on Living Conditions of Households

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the analysis of the effect of education on the income situation of households and inhabitants' living standards. The increasing number of inhabitants with higher levels of education provides conditions for the creation and development of the knowledge or information society. Knowledge society is a society where an individual is able to seek information in information sources, to process and use the found information creatively and to consider knowledge one of the essential factors of life quality. In this society, the significance of education increases and the utilization of scientific findings becomes the key source of the society's competitiveness. Its characteristic feature is the structure of GDP reflecting a growing proportion of knowledge assets in contrast to physical capital. Education and work of educated people are essential factors of economic development. It is desirable that the society has an implemented system of valuation for educated people by mea

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    367-374

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus