Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structure and determinants of consumer expenditures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00143060" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00143060 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structure and determinants of consumer expenditures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The local and worldwide present economic situation is often judged and discussed on the basis of the consumer expenditures development. Consumer expenditures or a buying behaviour outcome of each individual market subject is in marketing defined as a product and service seeking, from that consumers expect satisfying of their needs. On the basis of the introduced determination, the authors conducted a marketing research. Realized facts in combination with a marketing insight into consumer expenditures realization served as a starting-point for an analysis of factors forming a consumer's buying decision. The introduced results are naturally just a view into the potential of the realized research result analysis. Development and testing of hypotheses hascontinually been proceeding.

  • Název v anglickém jazyce

    Structure and determinants of consumer expenditures

  • Popis výsledku anglicky

    The local and worldwide present economic situation is often judged and discussed on the basis of the consumer expenditures development. Consumer expenditures or a buying behaviour outcome of each individual market subject is in marketing defined as a product and service seeking, from that consumers expect satisfying of their needs. On the basis of the introduced determination, the authors conducted a marketing research. Realized facts in combination with a marketing insight into consumer expenditures realization served as a starting-point for an analysis of factors forming a consumer's buying decision. The introduced results are naturally just a view into the potential of the realized research result analysis. Development and testing of hypotheses hascontinually been proceeding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E a M: Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    45-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus