Structure and determinants of consumer expenditures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00143060" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00143060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Structure and determinants of consumer expenditures
Popis výsledku v původním jazyce
The local and worldwide present economic situation is often judged and discussed on the basis of the consumer expenditures development. Consumer expenditures or a buying behaviour outcome of each individual market subject is in marketing defined as a product and service seeking, from that consumers expect satisfying of their needs. On the basis of the introduced determination, the authors conducted a marketing research. Realized facts in combination with a marketing insight into consumer expenditures realization served as a starting-point for an analysis of factors forming a consumer's buying decision. The introduced results are naturally just a view into the potential of the realized research result analysis. Development and testing of hypotheses hascontinually been proceeding.
Název v anglickém jazyce
Structure and determinants of consumer expenditures
Popis výsledku anglicky
The local and worldwide present economic situation is often judged and discussed on the basis of the consumer expenditures development. Consumer expenditures or a buying behaviour outcome of each individual market subject is in marketing defined as a product and service seeking, from that consumers expect satisfying of their needs. On the basis of the introduced determination, the authors conducted a marketing research. Realized facts in combination with a marketing insight into consumer expenditures realization served as a starting-point for an analysis of factors forming a consumer's buying decision. The introduced results are naturally just a view into the potential of the realized research result analysis. Development and testing of hypotheses hascontinually been proceeding.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E a M: Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIV
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
45-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—