Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formation of Regional Associations of Wine Producers in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00174679" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00174679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formation of Regional Associations of Wine Producers in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the main reasons for the formation of new regional associations of wineries, whose aim is to capture the concept of regional typicalness trend in the wine region of Moravia in the southeast part of the Czech Republic. This research aim is to create a plan for new development of such associations on the basis of results of localization factors. There coefficient of localization is used for identification of cluster. New method is to use a concentration factor, which is concentrationof vineyards in the associations. Results are compared with already operating on associations for the appellation in Austria DAC. They were traced changes in consumer preferences in the Czech wine market. Consumers are placing more emphasis on the selection of wine on its descent from a particular area, growing community and the individual grower. The dynamic development of the wine category, major changes in market and consumer demand are the main causes for the formation of association

  • Název v anglickém jazyce

    Formation of Regional Associations of Wine Producers in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the main reasons for the formation of new regional associations of wineries, whose aim is to capture the concept of regional typicalness trend in the wine region of Moravia in the southeast part of the Czech Republic. This research aim is to create a plan for new development of such associations on the basis of results of localization factors. There coefficient of localization is used for identification of cluster. New method is to use a concentration factor, which is concentrationof vineyards in the associations. Results are compared with already operating on associations for the appellation in Austria DAC. They were traced changes in consumer preferences in the Czech wine market. Consumers are placing more emphasis on the selection of wine on its descent from a particular area, growing community and the individual grower. The dynamic development of the wine category, major changes in market and consumer demand are the main causes for the formation of association

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES

  • ISBN

    978-80-213-2196-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    263-270

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku