Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Strategic Alliances of Wine Producers in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00180898" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00180898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Strategic Alliances of Wine Producers in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the main reasons for the formation of new regional association of wineries, based on a different origin for wines in the wine region of Moravia in the southeast part of the Czech Republic. This research aim is to create a plan for new development of such strategic alliances on the basis of results of localization factors. There coefficient of localization is used for identification of cluster. Results are compared with already operating on associations for the appellation in AustriaDAC. They were traced changes in consumer preferences in the Czech wine market. Consumers are placing more emphasis on the selection of wine on its descent from a particular area, growing community and the individual grower. The dynamic development of the wine category, major changes in market and consumer demand are the main causes for the formation of associations of small and medium-sized wineries. This paper specifically introduces new associations for appellation system VOC. This a

  • Název v anglickém jazyce

    New Strategic Alliances of Wine Producers in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the main reasons for the formation of new regional association of wineries, based on a different origin for wines in the wine region of Moravia in the southeast part of the Czech Republic. This research aim is to create a plan for new development of such strategic alliances on the basis of results of localization factors. There coefficient of localization is used for identification of cluster. Results are compared with already operating on associations for the appellation in AustriaDAC. They were traced changes in consumer preferences in the Czech wine market. Consumers are placing more emphasis on the selection of wine on its descent from a particular area, growing community and the individual grower. The dynamic development of the wine category, major changes in market and consumer demand are the main causes for the formation of associations of small and medium-sized wineries. This paper specifically introduces new associations for appellation system VOC. This a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics-Zemedelska ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    573-579

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus