Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Increasing competitiveness of wine producers in strategic alliances VOC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00185751" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00185751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Increasing competitiveness of wine producers in strategic alliances VOC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the main reasons for the formation of new regional association of wineries, based on a diff erent origin for wines in the wine region of Moravia in the southeast part of the Czech Republic. This research aim is to create a plan for new development of such strategic alliances on the basis of results of localization factors. There coeffi cient of localization is used for identifi cation of cluster. Results are compared with already operating on associations for the appellation in Austria DAC. They were traced changes in consumer preferences in the Czech wine market. Consumers are placing more emphasis on the selection of wine on its descent from a particular area, growing community and the individual grower. This paper specifi cally introduces new associations for appellation system VOC. This alliance is described in the context of the establishment, operation, development and expansion, respectively the possibility of involvement of additional organizations suppliers

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing competitiveness of wine producers in strategic alliances VOC

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the main reasons for the formation of new regional association of wineries, based on a diff erent origin for wines in the wine region of Moravia in the southeast part of the Czech Republic. This research aim is to create a plan for new development of such strategic alliances on the basis of results of localization factors. There coeffi cient of localization is used for identifi cation of cluster. Results are compared with already operating on associations for the appellation in Austria DAC. They were traced changes in consumer preferences in the Czech wine market. Consumers are placing more emphasis on the selection of wine on its descent from a particular area, growing community and the individual grower. This paper specifi cally introduces new associations for appellation system VOC. This alliance is described in the context of the establishment, operation, development and expansion, respectively the possibility of involvement of additional organizations suppliers

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    293-298

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus