Nákupní chování obyvatel České republiky v procesech integrace a globalizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00184400" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00184400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nákupní chování obyvatel České republiky v procesech integrace a globalizace
Popis výsledku v původním jazyce
Český maloobchodní trh prošel v posledních dvou desetiletích značným vývo-jem. Změnily se a nadále se vyvíjejí i preference českých spotřebitelů. Výzkumné agentury se snaží firmám vycházet vstříc nabídkou svých segmentací a typologií. Ve většině případůse však jedná o obecné přístupy, aby využití těchto typologií bylo co nejširší. Ústav marketingu a obchodu PEF MENDELU se již po řadu let zabývá při svém výzkumu problematikou chování spotřebitelů, zvláště pak oblastí trhu potravin. Cílem tohoto textu bylo seznámit s vybranými výsledky výzkumu zaměřeného na poznání preferencí spotřebitelů v České republice při nákupu potravin a faktorů, které je při nákupu těchto produktů ovlivňují. Zaměří se i na vyhodnocení příjmové situace českých obyvatel, jak to umožnila data do-stupná z databáze EU-SILC (The European Union Statistics on Income and Living Conditions). K analýze příjmů domácností jsou použity především následující ukazatele a metodické postupy: deskriptivní statistika, decilové příj
Název v anglickém jazyce
Shopping behavior of inhabitants of Czech Republic in processess of integration and globalization
Popis výsledku anglicky
Czech retail market has undergone considerable development in the last two decades. Also the preferences of Czech consumers have changed. Research agencies try to provide businesses with their segmentations and typologies. In most cases, however, their goal is to provide typologies that allow general application. Department of Marketing and Trade at FBE MENDELU has engaged in consumer behavior research issues for number of years, especially the areas of the food market. The aim of this text is to make available selected results of research aimed at understanding consumer preferences in the Czech Republic when shopping for food and the factors that have an impact on the process. It will also focus on evaluation of the income situation of the Czech population, as it was enabled thanks to the EU-SILC (The European Union Statistics on Income and Living Conditions) database. The analyses of household income focused on the following metrics and methodologies: descriptive statistics, income d
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7375-576-8
Počet stran knihy
64
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—