Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility as a Challenge for Czech Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00186357" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00186357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility as a Challenge for Czech Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The term "Corporate social responsibility" is an umbrella term embracing theories and practises relating to how business manages its relationship with society. In the last decades the development of companies responsible behaviour has been influenced byseveral facts. One of them is the existence of multinational enterprises. They have an elaborated firm strategy, a value system and bring the CSR concept in partial divisions. CSR enterprises also take the advantage of differentiation from the competitors and want to be successful on unified markets. Generally there is an effort to improve unfavourable situation in the environment and the society (global warming, corruption, insuffi cient community support, bad working conditions). The corporate responsibility has been supported by many foundation projects in the Czech Republic, e.g. two month's employment support campaign "JSOU ZDRAVÍ?" for disabled people (NFOZP) created by the foundation Nadační fond. Czech firms have a possibility t

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility as a Challenge for Czech Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The term "Corporate social responsibility" is an umbrella term embracing theories and practises relating to how business manages its relationship with society. In the last decades the development of companies responsible behaviour has been influenced byseveral facts. One of them is the existence of multinational enterprises. They have an elaborated firm strategy, a value system and bring the CSR concept in partial divisions. CSR enterprises also take the advantage of differentiation from the competitors and want to be successful on unified markets. Generally there is an effort to improve unfavourable situation in the environment and the society (global warming, corruption, insuffi cient community support, bad working conditions). The corporate responsibility has been supported by many foundation projects in the Czech Republic, e.g. two month's employment support campaign "JSOU ZDRAVÍ?" for disabled people (NFOZP) created by the foundation Nadační fond. Czech firms have a possibility t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    73-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus