Metody evaluace destinace cestovního ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00193355" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00193355 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metody evaluace destinace cestovního ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá přístupy k evaluaci destinace cestovního ruchu. Hodnotí používané metody, jejich komplexnost a případné nedostatky a využívá kompilace současných postupů a principů komplexního managementu kvality k vytvoření modelu hodnotící destinaci na základě faktorů ovlivňujících její kvalitu. Komplexní management kvality zahrnuje ve svém přístupu spokojenost návštěvníků, spokojenost poskytovatelů služeb a místních obyvatel a současně i ohleduplný přístup k životnímu prostředí. V rámci příspěvkuje provedena kvantifikace kvality destinace stanovením Indexu kvality destinace Q, díky kterému lze srovnat hodnocené destinace. Metoda byla ověřena ve dvou destinacích turistického regionu Jižní Morava. Na základě výsledků šetření, to je kvantifikace faktorů a dimenzí kvality destinací a stanovení Indexu kvality destinace Q, lze konstatovat, že Znojemsko a Podyjí je celkově kvalitnější destinací než Lednicko-valtický areál, kde bylo zjištěno, že nižší úroveň celkové kvality je ovlivněn
Název v anglickém jazyce
The Methods of Evaluating a Tourist Destination
Popis výsledku anglicky
The paper deals with approaches towards evaluating a tourist destination. It assesses used methods, their complexity and possible weaknesses and utilizes the compilation of present techniques and principles of total quality management to create a model that evaluates a destination on the basis of factors having an impact on its quality. Total quality management in its approach covers customer satisfaction, service providers' as well as local inhabitants' satisfaction and at the same time also a respectable approach to the environment. The quantification of a destination quality is realized by means of setting the Q Index of destination quality thanks to which evaluated destinations can be compared. The method has been verified in two destinations of the tourist region of South Moravia. On the basis of the research results, which means the quantification of factors and dimensions of destination quality and setting the Q Index of destination quality, we can claim that the destination of
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Hospitality and Tourism Papers
ISSN
1801-1535
e-ISSN
—
Svazek periodika
VIII.
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
16-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—