Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metody evaluace destinace cestovního ruchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00193355" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00193355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metody evaluace destinace cestovního ruchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá přístupy k evaluaci destinace cestovního ruchu. Hodnotí používané metody, jejich komplexnost a případné nedostatky a využívá kompilace současných postupů a principů komplexního managementu kvality k vytvoření modelu hodnotící destinaci na základě faktorů ovlivňujících její kvalitu. Komplexní management kvality zahrnuje ve svém přístupu spokojenost návštěvníků, spokojenost poskytovatelů služeb a místních obyvatel a současně i ohleduplný přístup k životnímu prostředí. V rámci příspěvkuje provedena kvantifikace kvality destinace stanovením Indexu kvality destinace Q, díky kterému lze srovnat hodnocené destinace. Metoda byla ověřena ve dvou destinacích turistického regionu Jižní Morava. Na základě výsledků šetření, to je kvantifikace faktorů a dimenzí kvality destinací a stanovení Indexu kvality destinace Q, lze konstatovat, že Znojemsko a Podyjí je celkově kvalitnější destinací než Lednicko-valtický areál, kde bylo zjištěno, že nižší úroveň celkové kvality je ovlivněn

  • Název v anglickém jazyce

    The Methods of Evaluating a Tourist Destination

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with approaches towards evaluating a tourist destination. It assesses used methods, their complexity and possible weaknesses and utilizes the compilation of present techniques and principles of total quality management to create a model that evaluates a destination on the basis of factors having an impact on its quality. Total quality management in its approach covers customer satisfaction, service providers' as well as local inhabitants' satisfaction and at the same time also a respectable approach to the environment. The quantification of a destination quality is realized by means of setting the Q Index of destination quality thanks to which evaluated destinations can be compared. The method has been verified in two destinations of the tourist region of South Moravia. On the basis of the research results, which means the quantification of factors and dimensions of destination quality and setting the Q Index of destination quality, we can claim that the destination of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Hospitality and Tourism Papers

  • ISSN

    1801-1535

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VIII.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    16-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus