Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality Management of the Tourist Destination in the Context of Visitors? Satisfaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F14%3A00076480" target="_blank" >RIV/00216224:14310/14:00076480 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43110/14:00232281

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567114003980#" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567114003980#</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00398-0" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00398-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality Management of the Tourist Destination in the Context of Visitors? Satisfaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The specificity of a tourist destination brings the necessity to apply integrated quality management that also includes evaluating the satisfaction of visitors to a destination with the key quality factors. The article deals with the determination of themost important factors which have the highest impact on the total satisfaction of visitors and the relations between the evaluation of particular factors, the overall visitorś satisfaction and their expectations. The data was obtained by means of a primary research enacted in the Czech Republic in the tourist destination of Brno and its surroundings. The method of regression analysis was used. As a result, the factors most influencing the overall visitorś satisfaction were identified; at the same timeit was confirmed that the overall satisfaction of visitors is higher than the evaluation of individual quality factors which are influenced by expectations.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality Management of the Tourist Destination in the Context of Visitors? Satisfaction

  • Popis výsledku anglicky

    The specificity of a tourist destination brings the necessity to apply integrated quality management that also includes evaluating the satisfaction of visitors to a destination with the key quality factors. The article deals with the determination of themost important factors which have the highest impact on the total satisfaction of visitors and the relations between the evaluation of particular factors, the overall visitorś satisfaction and their expectations. The data was obtained by means of a primary research enacted in the Czech Republic in the tourist destination of Brno and its surroundings. The method of regression analysis was used. As a result, the factors most influencing the overall visitorś satisfaction were identified; at the same timeit was confirmed that the overall satisfaction of visitors is higher than the evaluation of individual quality factors which are influenced by expectations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17TH INTERNATIONAL CONFERENCE ENTERPRISE AND COMPETITIVE ENVIRONMENT 2014

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    718-724

  • Název nakladatele

    ELSEVIER

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000345439100085