Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of factors influencing destination quality on overall customer satisfaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00205757" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00205757 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072917" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072917</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072917" target="_blank" >10.11118/actaun201361072917</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of factors influencing destination quality on overall customer satisfaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with problems concerning tourist destination quality and the impact of individual factors on the overall satisfaction of a customer -- a visitor to a destination. The methodology is based on the evaluation of individual factors that wereidentified on the basis of previously conducted researches and that consider all attributes of a destination which visitors are able to evaluate on the basis of their experience and consequent satisfaction. The used data were obtained by a questionnairesurveys, the evaluation is qualitative, and the ten-degree Likert scale is used. The practical part of the paper will focus on creating a multidimensional regression model for overall customer satisfaction for evaluating individual quality factors. The objective of the paper is to identify factors that influence overall customer satisfaction the most; this will be done on the basis of the statistical importance of individual regression parameters. The analysis will be conducted for the d

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of factors influencing destination quality on overall customer satisfaction

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with problems concerning tourist destination quality and the impact of individual factors on the overall satisfaction of a customer -- a visitor to a destination. The methodology is based on the evaluation of individual factors that wereidentified on the basis of previously conducted researches and that consider all attributes of a destination which visitors are able to evaluate on the basis of their experience and consequent satisfaction. The used data were obtained by a questionnairesurveys, the evaluation is qualitative, and the ten-degree Likert scale is used. The practical part of the paper will focus on creating a multidimensional regression model for overall customer satisfaction for evaluating individual quality factors. The objective of the paper is to identify factors that influence overall customer satisfaction the most; this will be done on the basis of the statistical importance of individual regression parameters. The analysis will be conducted for the d

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2917-2922

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus