Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The differences in the marketability of organic products in Greece and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00203846" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00203846 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/71226401:_____/13:#0000111

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The differences in the marketability of organic products in Greece and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is concerned with the marketability of organic products in Greece and the Czech Republic. We use marketing research in the form of a questionnaire survey to get an understanding of the organic-product shopping patterns in both countries. The data collected are then analysed by statistical methods and the differences presented between the marketability of organic products in Greece and the Czech Republic. In comparing the results, a chi-square test is used to test for their independence, further using a simple as well as multiple-sample testing of relative frequencies. Based on the results, there are then presented recommendations to producers and traders of organic products to support the popularity of this group of products and thereby to increase the marketability especially among the younger generation of consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    The differences in the marketability of organic products in Greece and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is concerned with the marketability of organic products in Greece and the Czech Republic. We use marketing research in the form of a questionnaire survey to get an understanding of the organic-product shopping patterns in both countries. The data collected are then analysed by statistical methods and the differences presented between the marketability of organic products in Greece and the Czech Republic. In comparing the results, a chi-square test is used to test for their independence, further using a simple as well as multiple-sample testing of relative frequencies. Based on the results, there are then presented recommendations to producers and traders of organic products to support the popularity of this group of products and thereby to increase the marketability especially among the younger generation of consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics-Zemedelska ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    219-226

  • Kód UT WoS článku

    319792900004

  • EID výsledku v databázi Scopus