Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study maps as a tool for the adaptive tests construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00212120" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00212120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072045" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072045</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072045" target="_blank" >10.11118/actaun201361072045</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study maps as a tool for the adaptive tests construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Measurement of students' knowledge is an essential part of the educational process. Teachers on universities often use computer-based tests to testing a large number of students in a short time. The question is, what kind of information these tests provide, and if it is possible to classify students on this basis. Praxis shows that the scalar test results in the form of simple numbers cannot be plainly interpreted as the level of knowledge; moreover it is not easy to build such tests, which detect the necessary information. In the first part of the article we present the results of pedagogical experiment focused on the difference between information obtained through the computer-based test and a teacher's interview with the same students. Possible starting point to improve information from computer-based tests in non-scalar form is a construction of an adaptive test, adapting test items to identify knowledge similar to a conversation with a teacher. As a tool for the design of the adap

  • Název v anglickém jazyce

    Study maps as a tool for the adaptive tests construction

  • Popis výsledku anglicky

    Measurement of students' knowledge is an essential part of the educational process. Teachers on universities often use computer-based tests to testing a large number of students in a short time. The question is, what kind of information these tests provide, and if it is possible to classify students on this basis. Praxis shows that the scalar test results in the form of simple numbers cannot be plainly interpreted as the level of knowledge; moreover it is not easy to build such tests, which detect the necessary information. In the first part of the article we present the results of pedagogical experiment focused on the difference between information obtained through the computer-based test and a teacher's interview with the same students. Possible starting point to improve information from computer-based tests in non-scalar form is a construction of an adaptive test, adapting test items to identify knowledge similar to a conversation with a teacher. As a tool for the design of the adap

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2045-2054

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus