Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Training of academic writing: improving competitiveness of Czech universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00212412" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00212412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072111" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072111</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072111" target="_blank" >10.11118/actaun201361072111</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Training of academic writing: improving competitiveness of Czech universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Project "Impact of Policies for Plagiarism in Higher Education across Europe" has reached its final phase. We have collected lots of data reflecting facts and opinions about plagiarism and related areas. Training of academic writing is one of important means for plagiarism prevention. The paper compares levels of training of academic writing between the Czech republic and the rest of Europe. The answers in a questionnaire survey dealing with plagiarism and training of academic writing will be compared and analysed. According to these answers, best practices in European higher education institutions will be identified, and gaps in the Czech institutions will be described. Removing gaps than poses a step to improve the competitiveness of the Czech highereducation institutions.

  • Název v anglickém jazyce

    Training of academic writing: improving competitiveness of Czech universities

  • Popis výsledku anglicky

    Project "Impact of Policies for Plagiarism in Higher Education across Europe" has reached its final phase. We have collected lots of data reflecting facts and opinions about plagiarism and related areas. Training of academic writing is one of important means for plagiarism prevention. The paper compares levels of training of academic writing between the Czech republic and the rest of Europe. The answers in a questionnaire survey dealing with plagiarism and training of academic writing will be compared and analysed. According to these answers, best practices in European higher education institutions will be identified, and gaps in the Czech institutions will be described. Removing gaps than poses a step to improve the competitiveness of the Czech highereducation institutions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2111-2115

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus