Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development of e-learning applications solving problems from graph theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00213086" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00213086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072311" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072311</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072311" target="_blank" >10.11118/actaun201361072311</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The development of e-learning applications solving problems from graph theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Authors are in long term developing e-learning supports for some parts of Operation Research course. The original purpose was to prepare e-learning supports for students of FBE Mendelu, mainly for part-time form students, who have subscribed Economic mathematical methods course (EMM). Considering decreasing number of lessons on part-time form of study (16 hours in a semester, in comparison to 56 hours in full-time form of study), was for part-time form students even more difficult to fulfill exam requirements. As a help for students there was stage by stage prepared several of programs, they allow self-contained practicing of some linear programming methods. Programs did allow to users step-by-step verify their solution, i.e. whether their calculationare in accordance with algorithm described in lectures. Advantage for the students consists in fact, that each mistake (numerical or algorithmic) they were able to uncover, what contributes to increase of self-study eff ectiveness and fro

  • Název v anglickém jazyce

    The development of e-learning applications solving problems from graph theory

  • Popis výsledku anglicky

    Authors are in long term developing e-learning supports for some parts of Operation Research course. The original purpose was to prepare e-learning supports for students of FBE Mendelu, mainly for part-time form students, who have subscribed Economic mathematical methods course (EMM). Considering decreasing number of lessons on part-time form of study (16 hours in a semester, in comparison to 56 hours in full-time form of study), was for part-time form students even more difficult to fulfill exam requirements. As a help for students there was stage by stage prepared several of programs, they allow self-contained practicing of some linear programming methods. Programs did allow to users step-by-step verify their solution, i.e. whether their calculationare in accordance with algorithm described in lectures. Advantage for the students consists in fact, that each mistake (numerical or algorithmic) they were able to uncover, what contributes to increase of self-study eff ectiveness and fro

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2311-2316

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus