Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge discovery on consumers' behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00213762" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00213762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge discovery on consumers' behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper summarizes results of the research project "Application of modern methods to data processing in the field of marketing research" which was solved at the Department of Informatics, Faculty of Business and Economics of Mendel University in Brno.The most of these results were presented at international conferences. It describes the use of knowledge discovery techniques on data from marketing research of consumers' behaviour. The paper deals with issues of classification, cluster analysis, correlation and association rules. For classification there were used various algorithms: multi-layer perceptron neural network, self-organizing (Kohonen's) maps, bayesian networks and generation of a decision tree. Beside Kohonen's maps, which were tested inMATLAB software, all classification methods were tested in Weka software. In order to find clusters of the methods K-means, Expectation-Maximization, DBSCAN Weka was also used as software for clustering. Correlation analysis was done bas

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge discovery on consumers' behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarizes results of the research project "Application of modern methods to data processing in the field of marketing research" which was solved at the Department of Informatics, Faculty of Business and Economics of Mendel University in Brno.The most of these results were presented at international conferences. It describes the use of knowledge discovery techniques on data from marketing research of consumers' behaviour. The paper deals with issues of classification, cluster analysis, correlation and association rules. For classification there were used various algorithms: multi-layer perceptron neural network, self-organizing (Kohonen's) maps, bayesian networks and generation of a decision tree. Beside Kohonen's maps, which were tested inMATLAB software, all classification methods were tested in Weka software. In order to find clusters of the methods K-means, Expectation-Maximization, DBSCAN Weka was also used as software for clustering. Correlation analysis was done bas

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2893-2901

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus