Case Study: Policies, Strategies and Responses to Plagiarism in Slovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00224191" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00224191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.eriesjournal.com/index.php?idScript=11&idArticle=232" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/index.php?idScript=11&idArticle=232</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Case Study: Policies, Strategies and Responses to Plagiarism in Slovakia
Popis výsledku v původním jazyce
The European project "Impact of Policies for Plagiarism in Higher Education Across Europe" has identified best practices and gaps related to plagiarism in different European countries. Slovakia is one of interesting ones, where national repository for plagiarism detection was established. However, there are still gaps in terms of policies and overall understanding of plagiarism. This case study describes what happened in Slovakia in last few years, compares the situation with other European countries and discusses the results. Additionally, the number of occurrences of the terms "plagiarism" and "academic integrity" in media and on the Internet is examined in relation to recent changes.
Název v anglickém jazyce
Case Study: Policies, Strategies and Responses to Plagiarism in Slovakia
Popis výsledku anglicky
The European project "Impact of Policies for Plagiarism in Higher Education Across Europe" has identified best practices and gaps related to plagiarism in different European countries. Slovakia is one of interesting ones, where national repository for plagiarism detection was established. However, there are still gaps in terms of policies and overall understanding of plagiarism. This case study describes what happened in Slovakia in last few years, compares the situation with other European countries and discusses the results. Additionally, the number of occurrences of the terms "plagiarism" and "academic integrity" in media and on the Internet is examined in relation to recent changes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
19-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—